تعداد بازدید: ۳۰۰۲
کد خبر: ۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ - 2016 05 July
معاون وزير راه و شهرسازي:
معاون وزير راه و شهرسازي و رئیس‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: محل حادثه نی‌ریز جزو نقاط حادثه‌خیز نبود و اگر راننده با سرعت مطمئن که از سرعت مجاز کمتر است، حرکت می‌کرد، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس داوود‌ کشاورزیان، بعد از استماع گزارش‌ میدانی کمیسیون ایمنی راه‌ها در‌خصوص دلایل احتمالی حادثه سقوط اتوبوس در نی‌ریز، گفت: بر‌اساس آنچه تابلوهای راهنمایی رانندگی می‌گویند در جاده‌ای با مشخصات عنوان شده سرعت مجاز نباید بیشتر از 50 کیلومتر باشد.

وی با بیان اینکه در‌ حادثه نی‌ریز سرعت راننده بیشتر از۵۰ کیلومتر بوده است، افزود: نمی‌توان توقع داشت با سرعت غیرمجاز رانندگی شود و بعد جاده‌ها طوری طراحی شوند که هیچ مشکلی پیش نیاید. این یک توقع غیرواقع‌بینانه است.

کشاورزیان با اعلام اینکه ما نقاط پرحادثه را طبق یک دستورالعمل مشخص شناسایی می‌کنیم نه به صورت دستوری، تصریح کرد: محل حادثه جزو نقاط حادثه‌خیز شناسایی نشده است. اتفاقا یکی از فاکتورهای شناسایی نقاط پرحادثه وقوع تصادف و حوادث در مقاطع قبلی است که در این نقطه تاکنون تصادفی گزارش نشده بود.

معاون وزیر، ادامه داد: چند صدمتر پایین تر از‌محل حادثه و در یک پیچ تند ۹۰ درجه سه سال قبل دو دستگاه کامیون در دو شب متوالی به دره سقوط کردند و بعد تصمیم به ایمن‌سازی این منطقه گرفته شد و تا یک نقطه‌ای ایمن‌سازی انجام دادند و قبل و بعد آن دیگر نیازی به این کار نبود. ایمن‌سازی این نقطه اتفاقا از نوعی بود که قطعا اگر اتوبوس در‌ این ناحیه سقوط می‌کرد کنترل می‌شد.

کشاورزیان ادامه داد: بنابراین از آنجا که محل حادثه جزو نقاط حادثه‌خیز نبود اگر راننده با سرعت مطمئن که از سرعت مجاز کمتر است حرکت می‌کرد چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. از رانندگان می‌خواهیم دقت کنند آیا با فلان مقدار سرعت ماشین در کنترل آنها هست یا نه؟

معاون وزیر راه و شهرسازي‌ به موضوع معاینه فنی اشاره و اضافه كرد: ما از مدت‌ها قبل در فکر این بودیم که معاینه فنی را به مراکز خدمات پس از فروش شرکت‌ها وصل کنیم. یعنی یک ارتباط سیستماتیک بین اینها وجود داشته باشد تا هر معاینه فنی فقط مجاز به تایید خودروهای خاصی باشد که برای تایید آن آموزش دیده و تخصص دارد. در حال حاضر مراکز معاینه فنی مجازند از پراید تا بالاترین مدل خودروی جدید را بررسی و بدون داشتن تخصص خاصی، برای همه مدل‌ها برگ معاینه فنی صادر کنند.

كشاورزيان با اشاره به بحث‌های مطرح پیرامون اینکه آیا راننده اتوبوس ياد شده مجاز به دریافت صدور وضعیت بوده یا خیر، ادامه داد: ما به دنبال برقراری ارتباط بین راهداری و پلیس هستیم. اگر پلیس راهور کمک و راننده داراي رفتار پرخطر را معرفي كند، پيامي از سوي ما به فرد ارسال و به منزله كارت زرد براي راننده تلقي خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: با رفتار پرخطر دوم، راننده کارت قرمز را می‌گیرد و به مدت یک‌سال‌ تعلیق می‌شود و بعد با اولین رفتار پرخطر بعدي برای همیشه محروم می‌شود. برای انجام این کار نیاز به اطلاعات پلیس راهور داریم و امیدوارم هر چه سریعتر مذاکرات ما به نتیجه برسد.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
سجاد فرهودی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
1
این گردنه لایرز قبلا هم حادثه هایی رخ داده است و باید کاری کرد نه این که هر اتفاقی که می افتد به گردن راننده بیندازیم و بگوئیم سرعتشان زیاد بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
0
اصلا هیج مسوولیتی در این رابطه متوجه شما مسوولین عزیز و گرانمایه نیست. شما بچسبید به ماهی 240 میلیون تومانتون. مردم هم خودشون میدونند با نقاطی که بهیچ وجه حادثه خیز نیستند
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها