تعداد بازدید: ۱۸۵۸
کد خبر: ۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ - 2017 01 June
مسئول كانون فرهنگيان بازنشسته استان فارس از آن دسته از بازنشستگان آموزش و پرورش كه تا كنون براي عضويت در كانون مذكور اقدام نكرده اند، دعوت كرد به اين كانون مراجعه كنند.
حمزه رستمي، مسئول كانون فرهنگيان بازنشسته استان فارس با بيان اينكه از جمعيت بيش از يك ميليون و 300 هزار نفري بازنشستگان كشوري بيش از 60درصد شامل 850 هزار نفر در آموزش و پرورش شاغل بوده اند، گفت: تعداد بازنشستگان كشوري فارس 92 هزار نفر است كه 67 هزار نفر آن ها در آموزش و پرورش خدمت كرده و حدود 30 هزار نفر در شيراز سكونت دارند.

 به گفته اين مسئول هم اكنون 58 كانون در سطح استان مسئوليت پيگيري مطالبات و خواسته هاي صنفي بازنشستگان را عهده دار هستند و تعداد كانون‌هاي بازنشستگان آموزش و پرورش نيز 38 كانون است.

وي با بيان اينكه بيش از 20 هزار نفر از بازنشستگان براي بهره مندي از خدمات و تورهاي سياحتي و گردشگري و نيز عضويت در صندوق ياس هاي سپيد هنوز ثبت نام نكرده اند، از اين عده دعوت كرد در اسرع وقت به آدرس خيابان معدل روبه روي مخابرات مراجعه كنند.

 رستمي آقاجري به تاثير حضور بازنشستگان در عرصه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و انتخابات، به ويژه انتخابات اخير رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا اشاره كرد و افزود:

بازنشستگان اعم از كشوري و لشكري و تامين اجتماعي كه يكي از مرجعيت هاي مهم كانون هاي اجتماعي و ملي به شمار مي روند، هم باحضور خود و هم تشويق به مشاركت جمعي مردم در انتخابات در كنار حضور حداكثري در انتخاب افراد اصلح، متعهد و متخصص و كارآمد نقش تعيين كننده اي داشتند و ضمن احترام به حضور بيش از 41 ميليون نفري شركت كنندگان در اين عرصه به انتخاب بيش از 23 ميليون نفري كساني كه راي به رياست جمهوري منتخب دادند تبريك مي گويند.

 وي افزود: اميدواريم ضمن تشكيل و ترميم كابينه و وارد كردن چهره هاي جديد در هيات دولت بيش از گذشته نسبت به رفع مشكلات فراوان بازنشستگان كشوري و لشكري اقدام شود.

 مسئول شوراي مركزي كانون هاي بازنشسته كشوري در فارس با اشاره به اين كه صدور كارت منزلت براي بازنشستگان همچنان ادامه دارد، بيان داشت: اين كارت نشانه منزلت و جايگاه اجتماعي بازنشستگان است و صدور آن كه مدتي متوقف شده بود، هم اينك در دفتر پيشخوان دولتي به شماره 1149 واقع در خيابان هدايت غربي، نزديك صندوق بازنشستگان ادامه دارد و آن دسته از بازنشستگان كشوري و لشكري كه تاكنون كارت خود را دريافت نكرده اند با همراه داشتن يك قطعه عكس، فتوكپي كارت ملي و شناسنامه مي توانند به آدرس فوق مراجعه كنند و آن را دريافت نمايند. وي افزود: نسبت به شارژ اين كارت براي استفاده از مترو و ديگر خدمات در تهران اقدام شده و به زودي با تمهيداتي با استفاده از اعتبارات و آورده خود صاحبان كارت نسبت به شارژ آن در استان و شيراز نيز اقدام مي شود.

 رستمي با اشاره به اين كه در سال گذشته 839 نفر از اعضاي صندوق ياس هاي سپيد از 2 ميليارد و 303 ميليون و 255 هزار تومان وام استفاده كرده اند در خصوص ثبت نام افراد جديد اضافه كرد: حق عضويت در اين صندوق از مبلغ 30 هزار تومان تا يكصد هزار تومان به دلخواه عضو دريافت مي شود و تنها مخصوص اعضاي كانون بازنشستگان آموزش و پرورش فارس مي باشد.وي گفت:

در دو ماه سال جاري نيز صندوق ياس هاي سپيد كانون 794 ميليون و 200 هزار تومان وام در اختيار 241 نفر از متقاضيان قرار داده است.رستمي با اشاره به اين كه هم اينك با قراردادهايي كه با آژانس ايرانگردي و جهانگردي و شركت خدمات مسافرتي پرشين گلف در مسيرهاي مشهد مقدس، كيش، قشم، يزد، سرعين،‌ همدان، اصفهان و ديگر نقاط كشور منعقد شده، بازنشستگان كشوري و لشكري مي توانند در سه نوبت از اين فرصت هاي زيارتي، گردشگري استفاده كنند.

 همچنين مستمری بگيران لشكري و كشوري اجازه دارند 2 نفر از افرادي كه اسم آنها در حكم و فيش حقوقي آن ها ذكر شده را در اين سفرها همراه خود داشته باشند.
برچسب ها: بازنشستگان ، فارس
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها