تعداد بازدید: ۲۰۶۱
کد خبر: ۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ - 2017 08 May
در بخش مرکزی نی ریز:
مردی که در ارتفاعات و صخره های قلات سورمق گرفتار شده بود با تلاش دو تیم از هلال احمر و آتش نشانی نی ریز نجات یافت.

حسین قانع: بنا بر اعلام علیرضا جوکار رئیس هلال احمر شهرستان نی ریز در ساعت 13 امروز 18 اردیبهشت ماه، با یک تلفن متوجه گرفتار شدن فردی میانسال در ارتفاعات قلات سورمق در بخش مرکزی نی ریز شدیم، بلافاصله دو اکیپ امداد و نجات به سمت محل حرکت کرده و نیروهای آتش نشانی را نیز برای همراهی و کمک مطلع نمودیم.

جوکار گفت: این فرد گرفتار که همراه فردی هم سن و سال خودش و با فاصله در حال بالا رفتن از ارتفاعات این کوه بودند که فرد پیشرو در یک مکان بسیار صعب العبور گرفتار شده و به طوریکه دیگرقادر به بالا رفتن و پایین آمدن از کوه نبود. در نتیجه فردی که پایین تر بوده مجبور به استمداد از هلال احمر و آتش نشانی نی ریز می شود.

به گفته جوکار با حضور در محل و با همفکری سر تیمهای هلال احمر و آتش نشانی، دو تیم تشکیل  می شود. یک تیم به  سمت بالای کوه و منطقه صعب العبور از یک مسیر دیگر اقدام می کند و یک نفراز تیم آتش نشانان نیز خود را از پایین به فرد گرفتار نزدیک می کند و خود را به او می رساند و در وضعیتی بسیار سخت، اقدام به پوشاندن تونیک به بدن فرد گرفتار می کند. همزمان یک کارگاه با کمک وسایل امداد و نجات توسط هلال احمر در بالای کوه ایجاد  می شود، سپس با انداختن طناب از بالا عضو تیم نجا ت آتش نشانی آنها را به فرد گرفتار متصل کرده و با هدایت تیم های مستقر در بالا و پایین کوه اقدام به کنترل فرد گرفتار  و انتقال او به پایین با استفاده ازطنابهای کمکی متصل، می کنند. این عملیات که در یک منطقه صعب العبور انجام شده سرانجام پس از 4 ساعت نفس گیر به پایان می رسد و فرد گرفتار در کمال صحت و سلامت به پایین کوه منتقل می شود.












غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
اسماعيل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
0
زنده باد.من خودم تو همچين موقعيتهايي گير كردم و كاملا حال فرد گرفتار رو درك ميكنم.جاي تشكر و خسته نباشيد داره به همه تيم نجات.يه خواهشي دارم كه راجع به اين قبيل موضوعات در رسانه و هفته نامه اطلاع رساني كنيد كه افرادي كه به كوه نوردي ميپردازن بدونن كه در اين جور مواقع چه جوري بايستي درخواست كمك كنند.خيلي لازم و حياتي و ضروري هست.بازم خدا قوت
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها