تعداد بازدید: ۱۶۹۳
کد خبر: ۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ - 2017 28 April
معاون امور اجتماعي بهزيستي فارس از ساماندهي زنان دچار بحران و در معرض همسر آزاري در خانه امن بهزيستي خبر داد.
معصومه فروتن در گفت و گو با خبرنگار «خبرجنوب» گفت: اين خانه امن براي زناني است كه دچار مشكل و بحران بوده و يا مورد خشونت‌هاي خانگي قرار گرفته اند. هدف ما كمك به آنها به نحو موثر و به منظور پيشگيري از عوارض جبران ناپذير است.

وي افزود: با توجه به اين كه هر زني ممكن است به دليل بروز فشارهاي رواني در خانواده خانه را در شرايط سخت ترك كند و بازگشت سريع براي او از نظر روحي امكان پذير نباشد، خانه امن محل مناسبي براي سكونت او در مدت كوتاهي است كه در شرايط نامطلوبي قرار گرفته است.

فروتن عنوان كرد: تمامي اين زنان داراي سلامت بوده و تنها به اين مكان مي آيند تا آرامش آنها حفظ و مشكلاتشان رفع شود و پس از آن به آغوش خانواده باز گردند.

اين مسئول بهزيستي فارس گفت: اين افراد كه به دلايلي از قبيل دعواهاي خانگي، بحث و جدل، ضرب و شتم و مواردي مشابه از خانه خارج شده‌اند براي اين كه در شهر رها نشوند، در خانه امن ساماندهي مي شوند.

اين مسئول بهزيستي فارس گفت: وضعيت اين زنان پس از سكونت در خانه امن شيراز توسط مددكار و روانشناس پيگيري مي شود و پس از رسيدن به يك شرايط ثابت و رفع وضعيت بحراني به آغوش خانواده بازمي گردند.

فروتن افزود: در اين خصوص مددكار و روانشناس به منزل زن مراجعه كرده و با همسر او صحبت مي‌كند و حداكثر طي يك ماه مددجو از خانه امن به آغوش خانواده باز مي‌گردد. وي دسترسي زنان به خانه امن را خود معرف و يا از طريق اورژانس اجتماعي دانست و گفت: خانه امن بهزيستي فارس واقع در شيراز در حال حاضر در اورژانس اجتماعي واقع است و خدمات موثري به زنان مراجعه كننده ارايه مي دهد.

منبع: خبر جنوب
برچسب ها: بهزیستی ، فارس ، زنان
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها