تعداد بازدید: ۲۶۰۱
کد خبر: ۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰ - 2016 29 December
مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی روز چهارشنبه 8 دیماه 95 بعد از نماز مغرب و عشاء، در مصلای بزرگ نی ریز همراه با سخنرانی امام جمعه و با حضور جمعی از مسئولین و عموم مردم شهرستان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان نی ریز در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم بالا بردن بصیرت و آگاهی مردم  و دشمن شناسی ، دشمن اصلی را کسانی دانست که قصد ایجاد تفرقه در بین مردم دارند.

آیت الله فقیه افزود: در حماسه 9  دی مردم ایران شرایط را خوب درک کردند و جواب آنهایی را که به بهانه تقلب آشوب کردند و به پرچم امام حسین (ع) جسارت کردند دادند.

ایشان تصریح کرد:"شیطان بزرگ، رقیب انتخاباتی نیست و ما نباید دوستان خودمان را به عنوان دشمن ببینیم، در انتخابات عده ای این سو و عده ای سوی دیگرندو کسی که اکثریت آراء را به دست می آورد، موفق است،اما همواره دین و مذهب جایگاه خود را دارد."

وی افزود: مردم بصیرت داشتند و وقتی دیدند به امام حسین توهین شده به میدان آمدند و تبدیل به سدی در مقابل دشمنان شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دریافت نامه هایی از دکتر مسعودی پیرامون رو گذر و زیر گذر نی ریزوجاده روستای هورگان در جمله ای کنایه آمیز گفت: "اگر به دست من بود می گفتم همین فردا این زیر گذر را خراب کنند".

کنایه ایشان به کیفیت پایین و استاندارد نبودن زیر گذر نی ریز بود که تا کنون بارها باعث واژگونی یا تصادف وسایل نقلیه شده است.

ایشان ضمن سرطان زا دانستن  ریزگرد ها و گرد و خاک های موجود در بخش آباده طشک و اشاره به  مشکلات آب شرب در روستاهای نی ریز بر لزوم پیگیری مسئولین در این موارد تأکید کرد.

امام جمعه شهرستان نی ریز با بیان این جمله که : "مسئولین و مدیران استانی وظیفه دارند بدون دعوت، به این مناطق سرکشی کنند و مشکلات و رنج های مردم را ببینند"، ابراز امیدواری کرد تا علاوه بر جاده نی ریز خرامه، جاده نی ریز داراب نیز آسفالت شود.

وی ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و اشاره به کاهش 17 درصدی ارزش پول ایران نسبت به ارز دیگر کشورها،این سؤال را مطرح کرد که چرا باید وضع اقتصاد ما و ارزش پول ما این چنین باشد؟

آیت ... فقیه تصریح کرد: "کشور ما کشور فقیری نیست، و با کمی قناعت و پیگیری و همچنین همدلی ، همراهی و پیگیری مردم،  می توان بر اینگونه مشکلات غلبه کرد.

عضو مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراحل ساخت بیمارستان نی ریز و بیان این نکته که 40 تخت این بیمارستان را باید مردم و خیرین تهیه کنند افزود: از آقای فرماندار، و همه مردم و مسئولین تقاضا دارم اکنون  که دارند این بیمارستان را می سازندو همه چیز فراهم است، همتی کنید و کمک کنید تا بخش این 40 تخت بیمارستانی هم در طبقه دیگر این ساختمان ساخته شود و این بیمارستان ناقص نماند."

آیت .. فقیه اشاره ای نیز به بخش ورزش و مشکلات ورزشکاران شهرستان داشت و افزود: فردی شایسته که  بین ورزشکارن محبوب باشد و ورزش را بفهمد و همچنین از تخصص کافی برخوردار باشد باید ضمام امور ورزش شهرستان را در دست گیرد.

عضو مجلس خبرگان در ادامه سخنانش ضمن تاکید بر لزوم پاسداری از انقلاب و خون شهدا اشاره ای نیز به راهپیمایی مردم در 19 دی ماه سال 56 و مقابله مردم با طاغوت داشت و تصریح کرد: " انقلاب ما رایگان به دست نیامده که رایگان از دست برود"

ایشان با اشاره به برخی دستاورد های انقلاب اسلامی، درس های گرفته شده از 9 دی را در سه مورد خلاصه کرد:
1-  ریشه انقلاب اسلامی عاشوراست و اسوه ما حسین ابن علی (ع) است
2-  رهبر این انقلاب در عصر ما ولی فقیه و نماینده امام زمان است ، و حکومت اسلامی ایران یک حکومت مردمی است.
3-  فتنه 88 باعث شد که مردم ایران منسجم و متحد شوند و دست از این اتحاد برندارند.

در بخش دیگری از این مراسم قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نهم دی ماه ،که در قالب کلیپی تهیه شده بود ، پخش گردید.
آیت ا... فقیه اشاره ای نیز به حضور کارگران بخش نظافت شهرداری در این مراسم داشت و بر لزوم درک و قدردانی از زحمات آنها تاکید کرد.

ایشان در پایان  ضمن ارائه اسناد و امضاهای شورای تبلیغات پیرامون تصویب مراسم بزرگداشت نهم دی ماه، تنها جلسه اصلی و رسمی 9 دی را جلسه فعلی دانست و دیگر جلسات را فرعی و غیر رسمی عنوان کرد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها