تعداد بازدید: ۳۰۰۲
کد خبر: ۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸ - 2016 16 September
مسعودی مطرح کرد:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است تشکیل نظام هماهنگ در حوزه تولید و عرضه نوشت‌افزار ایرانی یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته مغفول مانده است.

به گزارش هورگان و به نقل از سایت خانه ی ملت اصغر مسعودی با اشاره بر لزوم نظارت جدی در تولید نوشت‌افزار با استفاده از الگوهای ایرانی – اسلامی و بازار لوازم‌التحریر، گفت: متاسفانه بر اساس آمار ارائه شده از سوی برخی متولیان عرصه لوازم التحریر، هفتاد درصد نوشت افزار موجود در بازار داخلی خارجی بوده که بخشی از آن از راه واردات رسمی و غیر رسمی مانند قاچاق به کشورمان وارد شده است؛ از این رو برای کاهش سهم نوشت‌افزار خارجی باید به رونق تولید داخلی بیشتر توجه کرد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراهم نبودن شرایط و عدم جذابیت در عرضه محصولات داخلی یکی از دلایل وجود لوازم التحریر خارجی در بازار است، اظهار کرد: در این میان عدم ثبات قیمت در محصولات ارائه شده و گرانی برخی محصولات در فواصل زمانی مختلف موجب شده تا مردم نیز به سمت خرید محصولات خارجی سوق یابند؛ بر این اساس سهم تولید داخلی نیز در بازار کاهش یافته است.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید موانع بر سر راه تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی را برداریم تا محصولات با طرح و قیمت مناسب در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد، ادامه داد: خوشبختانه ارائه نوشت‌افزارهایی که تصاویر اسطوره‌ها و الگوهای ایرانی روی جلدشان قرار دارد، با استقبال عمومی مواجه شده و خانواده‌ها نسبت به خرید چنین نوشت افزارهایی رغبت نشان دادند که نشان‌دهنده وجود ظرفیت در حوزه تولید لوازم‌التحریر داخلی است.

مسعودی با بیان اینکه افزایش کیفیت نوشت‌افزارهای داخلی و ایجاد جذابیت‌های گرافیکی از جمله نکاتی است که باید در دستورکار تولیدکنندگان لوازم‌التحریر قرار بگیرد، افزود: متولیان چنین عرصه‌ای باید نگاه فرهنگی تولید نوشت‌افزار داشته باشند زیرا توجه صرف اقتصادی در این زمینه آسیب‌زا است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیل نظام هماهنگ در حوزه تولید و عرضه نوشت‌افزار یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته مغفول مانده و باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها