تعداد بازدید: ۳۷۵۰
کد خبر: ۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ - 2016 07 September
دبیر شورای عالی حوزه علمیه فارس، آیت‌ا... فقیه را فقیهی به تمام معنا خواند و شهر بدون فقیه و عالم را ویرانه‌ای بی‌ارزش دانست.
عابد نعمتی: حجت‌الاسلام دژکام که در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام صادق سخن می‌گفت، حضور در محضر آیت‌ا... فقیه را افتخاری برای خود دانست و مقام علمی ایشان را ستود.

این مراسم روز دوشنبه 15 شهریور و با حضور حجت‌الاسلام عابدی مدیر حوزه علمیه استان، حجت‌الاسلام دژکام دبیر شورای عالی حوزه علمیه فارس، نماینده مجلس، فرماندار، مسئولین شهرستان و تعدادی از روحانیون در مصلای بزرگ نماز جمعه برگزار شد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه باید قدر آیت‌ا... فقیه را دانست، گفت: «اگر فقاهت در کسی تحقق پیدا نکند، لباس علم کافی نیست. مقام علمی حضرت آیت‌ا... فقیه را شاید خیلی از نی‌ریزیها هم توجه نداشته باشند. چرا که هر کسی در شهر خودش غریب است، اما این زهد و بی‌توجهی به دنیا است که باعث می‌شود یک نفر بتواند ادامه دهد و اینقدر برایش مقبولیت ایجاد کند.»

دکتر مسعودی نماینده مجلس نیز در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام صادق، از بیش از 50 سال خدمات الهی آیت‌ا... فقیه در راه هدایت مردم تقدیر کرد.

وی جایگاه واقعی علما را در پیشگاه خداوند، بعد از انبیاء و آنها را از وارثان پیامبران دانست که در قیامت به مقام شفاعت می‌رسند.

در ادامه مراسم، فرماندار، شهردار،  رئیس تربیت بدنی و رئیس دانشگاه آزاد با اهداء هدایایی از امام جمعه نی‌ریز و عضو مجلس خبرگان رهبری تجلیل کردند.

همچنین هدایایی به حجت الاسلام سیدجواد فقیه امام جمعه موقت نی‌ریز و دبیر این همایش، حاج آقا شفیعی مدیر حوزه علمیه امام صادق، پردازی مدیر حوزه علمیه خواهران و تعدادی از روحانیون مستقر و طرح هجرت اهداء شد.

در پایان مراسم نیز حضار در حوزه علمیه امام صادق حضور یافتند و آیت‌ا... فقیه با چیدن روبان، سال تحصیلی جدید را افتتاح کرد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها