تعداد بازدید: ۳۴۰۱
کد خبر: ۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ - 2016 31 August
درگفت‌وگو با صاحب‌نظران مطرح شد:
اگرچه گردشگری در ایران پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی دارد و صنعت گردشگری به صورت بالقوه می‌تواند رشد و توسعه داشته باشد اما کارشناسان معتقدند برای تحقق این موضوع باید برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرد.

به گزارش هورگان و به نقل از خبرگزاری خانه ملت اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی این خبرگزاری با اشاره به اینکه تعدد دستگاه‌های مسئول در حوزه گردشگری باعث ایجاد بلاتکلیفی فعالان این عرصه شده است، گفت: وقتی یک نهاد مسئول تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در حوزه گردشگری باشد، می‌توان شاهد کاهش مشکلات، افزایش نظارت و ارائه تسهیلات مناسب‌تر بود.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اطلاع‌رسانی مناسبی در حوزه جاذبه‌های گردشگری و جذب گردشگر خارجی نمی‌شود، اظهار کرد: وقتی دستگاه‌های مختلف در یک حوزه مسئولیت تصمیم‌گیری داشته باشند، شاهد عدم تمرکز و اقدام به موقع در زمینه‌های مختلف مانند اطلاع‌رسانی خواهیم بود.

عضو کمیته تخصصی «ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری» کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تأکید بر اینکه متأسفانه اهمیت صنعت گردشگری و درآمدزایی از طریق این حوزه در بین مسئولان و مردم شکل نگرفته است، ادامه داد: گاهی اوقات برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی مختلف اقدامات زیادی انجام می‌شود و این در حالیست که توجه به رونق صنعت گردشگری می‌تواند بسیاری از مشکلات اشتغالزایی را حل کند.

رونق گردشگری با صدور بخشنامه‌ ایجاد نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه رونق گردشگری صرفا با صدور بخشنامه‌های مختلف ایجاد نمی‌شود و نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت است، تصریح کرد: باید نگاه فعالان عرصه گردشگری نسبت به این صنعت تغییر کند تا شاهد حضور بیشتر گردشگران خارجی در سرزمین کهن ایران باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با رد این موضوع که هزینه سفر به ایران برای گردشگران خارجی مقرون به صرفه نیست، خاطرنشان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری کمک شایانی به کاهش هزینه گردشگری می‌کند و این موضوع بر هزینه تمام‌شده خدمات نیز تاثیر خواهد گذاشت.

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی در ایران به دلیل افزایش تقاضا سفر

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی معتقد است کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ایران علاقه‌ زیادی دارند و این مهم به دلیل افزایش تقاضای سفر به کشورمان است.


 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها