تعداد بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ - 2023 20 May
امام جمعه نی‌ریز از راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی بیمارستان شهدا در هفته جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹  اردی‌بهشت اظهار داشت: «با توجه به درخواست شما مردم و پیگیری‌هایی که از طریق استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز داشتیم، در هفته جاری درمانگاه شبانه‌روزی ۳۶ تختخوابه بیمارستان شهدا راه‌اندازی خواهد شد.»

ایشان در جایی دیگر به دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: «حج یک فریضه عبادی و سیاسی است. برنامه برائت از مشرکین باید در جای خود باشد و ادامه پیدا کند و رابطه با عربستان نافی آن نیست.»

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به سالروز فتح خرمشهر عنوان داشت: «این فتح ضربه و شکست بسیار محکمی برای صدام و صدامیان بود. چهار مرحله عملیات بسیار بزرگ و گسترده انجام شد و ۲۵ روز طول کشید. بیش از ۶ هزار شهید دادیم که البته تلفات دشمن بیشتر بود. امروز که سال‌های سال از جنگ می‌گذرد، هنوز هم دشمنان ما دست‌بردار نیستند. برخی عوامل بی‌بصیرت داخلی هم شائبه ایجاد می‌کنند و می‌گویند چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه دادید؟ این جنگ بر ما تحمیل شد. البته اگر هم ادامه نمی‌دادیم، دشمن دست بردار نبود و مسائلی که حالا می‌بینیم ادامه پیدا می‌کرد. آن‌ها می‌خواستند سر مردم ما کلاه بگذارند؛ اما با ایستادگی ما یک وجب از خاکمان از دست نرفت.»

وی به مسئله جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: «۱۲ میلیون جوان مجرد داریم که اگر این‌ها ازدواج کنند و فرزند بیاورند، در آینده حداقل ۱۰ میلیون جوان خواهیم داشت. در مسئله ازدواج نباید سختگیری کنیم. باید ازدواج آسان انجام شود. خود جوان‌ها بلدند زندگی کنند؛ شما هم کم کم زیر بغلشان را بگیرید. همان ابتدای کار نگویید خانه و ماشینتان کجاست. درست است که معیشت و گرانی سخت است؛ اما ما داریم سخت‌ترش می‌کنیم. بخشی از مشکلات هم در بحث مسکن و اشتغال است که دولت باید حل کند. کارخانه‌هایی مثل فولاد باید کارشان را توسعه دهند تا اشتغال ایجاد شود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها