تعداد بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 20 April

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

شبکه بهداشت و درمان
چرا برای بیمارستان قدیم پزشک و امکانات نمی‌آورید؟ بیمارستان جدید هم که کارکنان برای جابه‌جایی بیمار همکاری نمی‌کنند. داروخانه‌اش نیز برخی دارو‌ها را ندارد و ما که خودرو شخصی نداریم، باید به شهر رفت و آمد کنیم.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با پیگیری‌های انجام شده جهت اخذ موافقت‌های اصولی و صدور پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه، به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم.
ان‌شاءا... در آینده‌ای نزدیک، با نهایی شدن فرایند و فراهم شدن تجهیزات و کارکنان لازم، شاهد بهره‌برداری از ساختمان بیمارستان شهدای قدیم در راستای ارائه خدمات درمانی مطلوب به شهروندان خواهیم بود.
همچنین اگر منظور از همکاری در جابه‌جایی بیمار، اعزام به شیراز است، با توجه به برخورداری از امکانات لازم در بیمارستان و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، اعزام بیمار بدون توجیه تخصصی ممنوع است.

در خصوص کمبود‌های داروخانه، با توجه به کسری موجود در برخی دارو‌ها به صورت کشوری، متأسفانه شاهد کمبود دارو هستیم. البته پیگیر هستیم تا با تأمین به موقع مابقی داروها، در موجودی مطلوب دارو‌ها مانند ایام عید بکوشیم.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- چرا شهرداری در مورد رنگ‌آمیزی همه بولوار‌های شهر بی‌تفاوت است؟ هر ساله فقط برای این که کاری کرده باشد، چند بولوار را رنگ می‌کنند و بقیه، رها می‌شوند.
۲- کار نور‌پردازی مسجد جامع کبیر و پارک کنار آن و قلعه اس‌پی‌آر به کجا رسید؟ این که  فقط وعده داده شود با فلان شرکت بین‌المللی توافق کردیم و... که نشد کار؛ در عمل نشان دهید.
۳- وضعیت آسفالت بولوار‌های شهید سلیمانی، شهید زردشت، سرداران و میرزا کوچک چندان جالب نیست. حال که به امید پروردگار متعال سنگ‌کوبی هم فعال شده، بهتر نیست روی  آسفالت بولوار‌های سطح شهر که وضعیت نامطلوبی پیدا کرده تمرکز کنید؟
۴- درختان بولوار سرداران خشک شده و درخت دیگری جایگزین آن نشده است. لامپ‌های وسط بولوار سوخته و واقعاً برای نوروز زننده بود.  

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- با توجه به برگزاری انتخابات در روز‌های پایانی سال، شهرداری در اسفندماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه ۱۴۰۳ رنگ‌آمیزی تک‌لبه بولوار‌های شهید نواب صفوی، شهید موسی کلانتری، ولیعصر، میرزا کوچک خان و خیابان جانبازان را متناسب با بودجه تخصیص یافته انجام داده است. اعتبارات شهرداری نامحدود نیست و بدیهی است مشارکت بیشتر شهروندان در پرداخت عوارض، باعث افزایش خدمات شهرداری می‌شود.
۲- شهرداری نی‌ریز در دوره مدیریت فعلی به همه وعده‌های داده شده خود عمل کرده و این پروژه نیز در مراحل تشریفات قانونی است و اجرا خواهد شد.  
۳- پروژه آسفالت معابر شهر با اولویت معابر خاکی در حال انجام است. اجرای شبکه فاضلاب شهری در خیابان‌های یاد شده هنوز انجام نشده، ضمن این که با توجه به افزایش بسیار شدید قیمت قیر در دو سال اخیر، قطعاً سرعت روکش آسفالت معابر شهری و حتی جاده‌های برون شهری توسط سازمان‌های متولی به مراتب کاهش یافته است.
۴- قبلاً به طور مفصل پاسخ داده شده است که: موضوع مورد نظر شما توسط شهرداری نی‌ریز از مدت‌ها پیش پیگیری شده و تمام تلاش‌ها برای انجام روند تیمار و احیاء درختان مذکور با استفاده از نظر متخصصان امر صورت پذیرفته است. در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری برای بازآفرینی کامل بولوار سرداران شهید ردیف اعتبار لازم پیش‌بینی شده و تشریفات قانونی لازم در دست انجام است.
-----------//-----------

راهنمایی و رانندگی
۱- لطفاً در مورد یکطرفه شدن خیابان شهید مطهری و کوچه بهداری پیگیری کنید. چون هنوز دوطرفه است؛ تابلو نصب شده، ولی کسی توجه نمی‌کند.
ما ساکن همین خیابانیم و با وجود طولانی شدن مسیر، قوانین را رعایت می‌کنیم؛ ولی متأسفانه خیلی‌ها اصلاً توجه نمی‌کنند.
اگر هنوز تصویب نشده که ما هم سخت نگیریم و راحت رفت و آمد کنیم.
۲- سرعت رانندگی داخل شهر چند کیلومتر است که بعضی خودرو‌ها با سرعت بالای ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند؟ کسی هست جلوی این افراد متخلف را بگیرد تا با جان مردم بازی نکنند؟

پاسخ راهنمایی و رانندگی:
با سلام، همکاران روزانه برخورد می‌کنند. اما هنوز همه تابلو‌ها نصب و تکمیل نشده است. به محض تکمیل شدن تابلو‌ها توسط شهرداری، با تحکم بیشتری اعمال قانون خواهد شد.
-----------//-----------

شورای ترافیک
نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع بولوار شهید سلیمانی و خیابان بسیج کافی نیست. این تقاطع باید به دوربین هوشمند ثبت تخلفات مجهز شود؛ چون برخی از شهروندان اهمیتی به چراغ راهنمایی نمی‌دهند.

پاسخ شورای ترافیک:
با سلام، ضمن تشکر از دغدغه شهروند محترم، موضوع نصب دوربین ثبت تخلفات در جلسه شورای ترافیک مصوب شده که به زودی توسط شهرداری محترم تأمین اعتبار و نصب می‌شود.
-----------//-----------

نمایندگی ایرانسل
آنتن و اینترنت ایرانسل در پلنگان قبل از عید خوب بود؛ اما بعد از عید کلاً  قطع شده است. علت چیست؟

پاسخ نمایندگی ایرانسل:
با سلام، ما اواخر بهمن ماه سال گذشته یک تست دیتا و شبکه در منطقه پلنگان و هرگان داشتیم که خوشبختانه این تست موفق بود و حدود یک ماه جواب داد.
با بررسی، یک پهنای باند روی یکی از دکل‌ها اضافه کردیم و می‌خواستیم تست کنیم. اما موقعیت آنجا برای ما مشکل‌ساز و هزینه‌بر بود تا بتوانیم یک سایت احداث کنیم. کانکتینگ هم کم بود و تست ما تا آخر سال گذشته بود.  
اما در حال رایزنی با شرکت هستیم و ان‌شاءا... برنامه‌مان این است که در نیمه اول سال جاری این کار را نهایی کنیم و بتوانیم خدمت خوبی را با کمک مسئولان به مردم شهرستان انجام دهیم.
-----------//-----------

امور آبفا
سه ماه است که انشعاب آب خیابان شهید قره‌چاهی روستای غوری فرسوده شده و حدود دو اینچ آب هدر می‌رود؛ اما کسی پیگیر نیست. لطفاً در این خشکسالی به سرعت آن را اصلاح کنید.

پاسخ امور آبفا:
با سلام، حفاری جهت تعمیرات انجام شد؛ ولی به خاطر بارندگی کارنیمه تمام ماند که پس از آن در روز بعد برطرف شد.
-----------//-----------

فرمانداری - شورای ترافیک - شهرداری نی‌ریز 
با توجه به جلسه ۲۶ دی ماه سال گذشته در نشست فرماندار و مسئولان با نمازگزاران و اهالی بلوار شهید معصومی و قول مساعد شهردار و پلیس راهور مبنی بر اصلاح بلوار شهید معصومی، تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.
لطفاً تاریخ اجرایی شدن طرح را اعلام کنید.  

پاسخ فرمانداری و شورای ترافیک:
با سلام، طرح میدان و اصلاح نقطه مورد نظردر ابتدای بولوار شهید معصومی توسط کارشناسان شورای ترافیک بررسی و مصوب شده که این طرح توسط شهرداری محترم اجرا می‌شود.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام، پروژه‌ها و اقدامات مختلف شهرداری به ترتیب و بر پایه اولویت‌های تعریف شده انجام می‌شود.
-----------//-----------

نماینده مجلس 
۱- لطفاً ریل راه‌آهن شیراز - نی‌ریز را که در زمان آقای سقایی تا قمپ آتشکده رسیده، به سمت نی‌ریز ادامه دهید تا نی‌ریزی‌ها از نعمت قطار بهره‌مند شوند.  
۲- لطفاً روشنایی جاده واریانتی استهبان - نی‌ریز را که تا نزدیک شهرک سنگ رسیده، تا شهر نی‌ریز ادامه دهید تا در هنگام شب جاده روشن باشد.  
۳- لطفاً با نماینده سیرجان همکاری کنید تا جاده نی‌ریز-  سیرجان هرچه سریعتر دو بانده شود و مردم کمتر شاهد تصادفات در این مسیر باریک و پر ترافیک ماشین‌های سنگین باشند.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکترطهماسبی:
۱- با سلام خدمت شهروندان گرامی، ضمن تشکر از شهروند عزیز، پیگیری‌های خوبی طی سال گذشته از طریق نماینده محترم در خصوص ادامه مسیر راه‌آهن در تهران و در سطح استان صورت گرفته و مصوبات و  قول‌های مساعدی نیز از طریق مسئولان و متولیان امر صورت پذیرفته است. هر چند برای تکمیل این ابر پروژه که بخشی از آن از شهرستان‌های حوزه انتخابیه عبور می‌کند، نیاز به همراهی همه نمایندگان محترم استان و مسئولان ارشد استانی است. اما امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شاهد از سر‌گیری عملیات عمرانی این پروژه بزرگ باشیم. قطعاً دغدغه نماینده محترم نیز دغدغه مردم عزیز است.  
۲- دستگاه اجرایی متولی این موضوع باید با هماهنگی فرماندار محترم اقدامات مقتضی را به عمل آورند و چنان چه در مسیر اجرا مانع و مشکلی وجود داشت، بنا به درخواست دستگاه متولی و فرماندار شهرستان، نماینده محترم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیگیر حل موانع و مشکلات خواهد بود.  
۳- دکتر طهماسبی  ارتباط بسیار خوبی با دکتر حسن‌پور نماینده محترم فعلی سیرجان دارد و به صورت ویژه پیگیر تسریع در اجرای پروژه احداث باند دوم این جاده مهم  است که البته قسمتی از مسیر هم از سمت سیرجان و هم از سمت قطرویه در حال احداث است.
-----------//-----------

مجتمع فولاد غدیر 
لطفاً مجموعه «گهر فولاد» را مثل «گهر پارک سیرجان» در کنار فولاد راه‌اندازی کنید تا باعث جذب گردشگران و اشتغالزایی برای چندین نفر شود.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- کلیپی از وضعیت نامناسب پارک جنگلی و سرویس بهداشتی آن نشر دهید تا به گوش مسئولان برسد. این شهر با این همه ثروت، نباید یک مکان تفریحی برای مردم داشته باشد؟
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.
۲- فکر نمی‌کنید خبر‌ها را خیلی دیر منتشر می‌کنید؟
تصادف‌ها حداقل چند روز بعد از اتفاق منتشر می‌شود.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، در حال هماهنگی بیشتر با سازمان‌های مربوط در این زمینه هستیم.
۳- کاش از یک منبع موثق خبر را درج می‌کردید. این کودک توسط یکی از اهالی ریزاب و رودخور به نام موسی یاراحمدی پیدا شده است. ایشان یکی از چهارصد نفر از اهالی ریزاب بود که برای کمک کوه‌های اطراف را زیر رو کردند.
کاش به جای سریع خبر زدن، دقیق خبر زدن هم مهم باشد تا کسانی که اخبار منتشر شده توسط شما را می‌خوانند، به درستی خبر‌های منتشر شده مطمئن شوند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، مهم هم اعتبار و هم سرعت خبررسانی است. اصل خبر دارای اعتبار بود؛ اما وقت گذاشتن برای تکمیل آن، نیازمند زمانی طولانی بود که ارزش خبر را از بین می‌برد؛ لذا ابتدا کلیات منتشر شد و پس از مصاحبه با آقای موسی یاراحمدی، خبر کامل در همین شماره چاپ شده است.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- مجتمع فولاد غدیر

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها