تعداد بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۱۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 08 April
امام‌جمعه نی‌ریز برخورد نامناسب عده‌ای با بی‌حجابی را موجب ایجاد اختلاف، دو قطبی کردن جامعه و جنگ داخلی دانست که به گفته او هدف دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ فروردین اظهار داشت: «عده‌ای از مشکل حجاب در جامعه ناراحتند و دغدغه دارند؛ اما نمی‌دانند چگونه حرف بزنند و مشکل ایجاد می‌کنند که علت آن جهلشان است. البته حجاب در دین ماست؛ اما عده اندکی آن را رعایت نمی‌کنند. در مقابل، بصیرتی هم باید باشد که عده‌ای ندارند. بنای دشمن برای ایجاد اختلاف، دو قطبی کردن جامعه و جنگ داخلی است. برخی افراد در همین قضایا، دولت، رئیس جمهور، حوزه علمیه و روحانیت را زیر سؤال بردند. این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد. ما بنای جنگ داخلی، تقابل و دو قطبی کردن جامعه را نداریم؛ اما دشمن این را می‌خواهد.»

 وی افزود: «دولت باید بتواند تمرکزش را بر مسائل اقتصادی و شعار سال بگذارد. دشمن دارد ما را مشغول می‌کند تا از اصل بمانیم. همه موظفیم تذکر لسانی دهیم تا جلوی این مسئله گرفته شود.» 
*****

ایشان همچنین در خطبه‌های نماز جمعه 4 فروردین، تورم را اسب چموشی توصیف کرد که باید مهار شود.

وی افزود: «پدیده تورم، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، در همه کشورها هست و مختص ما نیست. نکته بعد روش مبارزه با آن است؛ تورم اسب چموشی است که باید مهار و کنترل شود. این کار به چند چیز بستگی دارد؛ یکی این که عوامل آن شناسایی شود. این که چه کسانی باعث آن می‌شوند و باید با آنها مبارزه شود. یکی پرداخت یارانه‌ها است و یکی گسترش انواع بیمه‌ها که در مهار تورم تأثیر دارد.»

 خطیب جمعه نی‌ریز از چند نرخی بودن کالاها که به گفته او مردم از آن رنج می‌برند انتقاد کرد و همچنین عنوان داشت: «باید در زمینه اصلاح نظام ارزش‌گذاری پول ملی تلاش کرد. برای رشد تولید هم نیازمند پرداخت انواع تسهیلات ریالی و ارزی، در اختیار قرار دادن زمین و انرژی ارزان برای تولیدکنندگان،  افزایش انگیزه تولید، ثبات بازار ارز (تا سرمایه‌گذار بداند چگونه باید کار را شروع و چگونه عرضه کند)، رقابت‌پذیری، تولید باکیفیت (تا مردم سراغ جنس‌های خارجی نروند)، امنیت سرمایه‌گذاران، کنترل قاچاق و مدیریت واردات هستیم.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: «برخی به من ایراد گرفته‌اند که چرا مشکلات شهر را در خطبه‌ها نمی‌گویید؟ پیشنهاد خوبی است؛ اما نظر خود من این است که همه ما مشکلات شهر را می‌دانیم؛ اما باید به سمت عمل برویم. گفتن به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها