تعداد بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۱۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵ - 2023 22 January

کتاب «عروس دریایی» داستان دختری است به نام سوزی که بهترین دوستش «فرنی» را از دست داده است. فرنی در دریا غرق شده در حالی که بهترین شناگر مدرسه بوده. سوزی نمی‌تواند این حادثه را بپذیرد. او که دختری بسیار کنجکاو است و برای هر چیزی به دنبال دلیل است نمی‌تواند بپذیرد که « بعضی چیزها همین طوری اتفاق می‌افتند».  او از معلمش آموخته که «وقتی اتفاقی می‌افتد که توضیحی برایش پیدا نمی‌کنید یعنی به نقطه‌ای برخورد کرده‌اید که دانش بشری جوابگویش نیست. به همین دلیل دانش اهمیت خاصی دارد. »

روزی که برای بازدید علمی به آکواریوم رفته می‌فهمد نوعی عروس‌ دریایی وجود دارد که سمش بسیار کشنده است و حدس می‌زند که ممکن است علت مرگ فرنی همین باشد و برای این که مطمئن شود شروع می‌کند به تحقیق. سرانجام بر اثر یک حادثه متوجه می‌شود که حتی اگر دلیلی برای مرگ فرنی پیدا کند باز هم چیزی تغییر نمی‌کند و فرنی را باز نمی‌گرداند. سوزی مرگ را به عنوان بخشی از چرخه زندگی می‌پذیرد.

گزیده‌ای از کتاب: درست یک ماه از آن فاجعه می‌گذشت و از همان روز من دیگر حرف نزدم. البته آن‌طور که دیگران فکر می‌کنند کار من اجتناب از صحبت کردن نیست. فقط تصمیم گرفته‌ام حالا که مجبور نیستم، دنیا را با کلماتم پر نکنم. این دقیقاً برخلاف وراجی‌هایی است که به آن عادت داشتم. و بهتر از چیزی است که دیگران آن را کم‌گویی می‌دانند. و از من هم انتظار دارند لااقل چیزهایی بگویم. نویسنده: الی بنجامین/ مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی/ نشر افق

 

عروس دریایی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها