تعداد بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷ - 2023 08 January
آداب معاشرت
بخش دوم



/ - در هنگام گفتگو با دیگران، ناگهانی و پر سروصدا نخندید.

- اگر درخواستی دارید، از واژه لطفاً استفاده کنید.

- هنگام قطع کردن یا ورود به یک مکالمه، عذرخواهی کنید.

- صحبت دیگران را قطع نکنید.

- در یک گفتگو سعی کنید بیشتر شنونده باشید تا گوینده. وقتی آن فرد صحبت می‌کند سعی کنید با حرکات سر و زبان بدن گفته‌های او را تأیید کنید و نشان دهید که تمام حواستان به آن فرد است.

- هنگامی که کسی چیزی می‌گوید که با آن مخالفید، چشم‌هایتان را گرد نکنید.

- موبایلتان را چک نکنید.

- حرف‌های منفی و انتقادات را نزد خودتان نگه دارید و مثبت اندیش باشید.

- خیلی سریع صحبت نکنید. صحبت عجولانه، درک شنونده را از مکالمه دشوار می‌کند و باعث می‌شود مورد تمسخر دیگران قرار بگیرید. صحبت عجولانه می‌تواند نشانه عصبی بودن هم باشد. شمرده صحبت کنید به‌طوری که بتوانید کاملاً شفاف و واضح منظورتان را برسانید و درک مکالمه برای شنونده آسان شود.

- خیلی آرام و ملایم صحبت نکنید. خیلی آرام صحبت کردن ممکن است به عنوان عدم اعتماد به‌نفس، درونگرا بودن یا حتی عصبی بودن تلقی شود.

- با صدای محکم و راسخ صحبت کنید اما تن صدای خود را بیش از حد بالا نبرید چون دیگران فکر می‌کنند شما به جای صحبت کردن فریاد می‌زنید.

- به زبان بدن‌تان توجه کافی داشته باشید. زیرا شما با زبان بدن‌تان به فرد مقابل می‌فهمانید که از حرف‌های او و موضوع مورد بحث لذت می‌برید و یا خسته و کلافه شده‌اید. زبان بدن در تقویت مهارت صحبت کردن شما نقش اساسی دارد. برای اینکه به دیگران بفهمانید که اعتماد به نفس بالایی دارید، باید به نحوه ایستادن خود دقت کنید. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که صاف بایستید تا راه‌های تنفس شما باز شوند و بتوانید به راحتی و آرامش دم و بازدم داشته باشید. اگر نشسته‌اید و می خواهید صحبت کنید، باید راحت و صحیح بنشینید، شکم را منقبض کنید و قفسه سینه تان را بالا بدهید. به 3 عنصر اصلی کلیدی زبان بدن که بر مهارت مکالمه شما تأثیر می‌گذارد توجه کنید:

تماس چشمی: برقراری تماس چشمی و نگاه کردن به چهره شخص مقابل، نشان دهنده اعتماد به‌نفس بالای شما است.

وضعیت بدنی: وضعیت بدنی خوب و صادف ایستادن (قوز نکردن)، از مهم ترین اصول صحیح ایستادن و حفظ زبان بدن استاندارد است. در حین مکالمه، از قوز کردن و خم شدن خودداری کنید.

حرکات مداوم و ناگهانی: حرکت مداوم انگشتان دست، پاها و حالات صورت می‌تواند بر توانایی مکالمه شما تأثیر منفی داشته باشد. / ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها