تعداد بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۱۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ - 2022 10 September
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز، در گفتگو با ما، در مورد مشکلات بیمارستان جدید و همچنین آخرین اقدامات برای تبدیل بیمارستان قدیم به درمانگاه شبانه‌روزی توضیح داد.

مشکل آنتن‌دهی فقط تا یک ماه دیگر
دکتر داور آل‌داود در مورد اقدامات شبکه بهداشت برای رفع مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در ساختمان بیمارستان شهدای سلامت عنوان داشت: «ما در ابتدا از طریق اداره مخابرات شهرستان پیگیری کردیم. آن زمان نه همراه اول آنتن می‌داد و نه ایرانسل. پیگیری‌هایی انجام شد و ایرانسل آمد و مقداری آنجا را تقویت کرد. اما خیلی بهتر نشد. دوباره پیگیری کردیم و ایرانسل دیتایش را روی همراه اول باز کرد؛ شرایط کمی بهتر شد. اما همچنان روی همراه اول حساب و کتابی نبود. 

ما با نامه‌نگاری از طریق فرمانداری و استانداری پیگیری کردیم و باز هم به نتیجه نرسیدیم. در ادامه از طریق دانشگاه علوم پزشکی اقدام شد. آنها هم گفتند جهت آنتن همراه اول را که در شهرک سنگ است، به سمت بیمارستان می‌چرخانیم؛ اما باز هم تغییری ایجاد نشد. مخابرات نی‌ریز گفت قرار است دستگاه تقویتی به شما بدهیم که مشکلات حل شود و فقط مانده آن را جانمایی کنیم. ما به آنها فضا دادیم و نوشتیم که حتی موافقیم که در خرید دستگاه با شما همکاری کنیم. اما باز هم به نتیجه‌ای نرسیدیم. آخرین بار نیز نامه‌‌‌ای به جناب بقایی رئیس هیئت مدیره همراه اول کل کشور نوشتیم که دکتر حمیدرضا جمشیدی آن را تحویل داده و ایشان قول داده که تا یک ماه آینده مشکل حل شود.»

نوشتنی است که حجتی رئیس اداره مخابرات نی‌ریز در پاسخ  پرسش خبرنگار ما در مورد این مشکل، با بیان این که اجازه مصاحبه نداریم، از پاسخگویی خودداری کرد.

مشکل سرمایشی نداریم
وی در مورد مشکل سرمایشی بیمارستان جدید عنوان داشت: «سیستم سرمایش و گرمایش بیمارستان مشکلی ندارد. مشکل اصلی این بود که پیمانکار دستگاه اتومات چیلرها را که خودش خاموش و روشن می‌کند، به خاطر بدهکاری روی آن نگذاشته بود. او کنترلها را نداد تا پولش را تسویه کند. در این رابطه، نامه‌ای را که به دانشگاه علوم پزشکی و مهندس ساکی مدیر منابع مالی وزارت بهداشت نوشته بودم، به دکتر جمشیدی تحویل دادم. اما در کل، بیمارستان از نظر گرمایشی و سرمایشی مشکلی ندارد و فقط اتومات آن نیست که باید کارکنان به شکل دستی آن را کم و زیاد کنند.»

سرعت ساخت پانسیون و حصارکشی
وی افزود: «امروز (چهارشنبه 16 شهریور) فرماندار و نماینده مجلس در تهران با مهندس ساکی صحبت کرده و قول گرفته بودند که در چند قسط برای تکمیل پروژه بیمارستان از جمله حصارکشی و پانسیون پول بگیرند. قرار شده معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی شنبه به تهران برود و هماهنگ کند تا واریز انجام شود و بتوانیم پانسیونها و حصارکشی را زودتر تمام کنیم.»

بیمارستان قدیم همچنان بلاتکلیف
در حالی که مسئولان شرکت کننده در مراسم افتتاحیه بیمارستان جدید (26 بهمن ماه سال 1400) از جمله معاون وزیر بهداشت، استاندار و نماینده مجلس، همه بر ماندگاری بیمارستان قدیم به عنوان یک درمانگاه 24 ساعته در دسترس تأکید داشتند، رئیس شبکه بهداشت با بیان این که هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده، گفت: «سه‌شنبه 22 شهریور در مورد شبانه‌روزی شدن بیمارستان قدیم با دانشگاه علوم پزشکی جلسه داریم. ما چند ماه پیش همه کار را کردیم و در کمیسیون دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم تأیید شد که مناقصه تبدیل بیمارستان قدیم به درمانگاه انجام شود. اما بعد گفتند نه، چون درخواست جابه‌جایی بیمارستان داده‌اید، دیگر روی این بیمارستان پروانه ندارید و پروانه را به بیمارستان جدید منتقل کرده‌اید. گفتیم پس به عنوان ملک مازاد آن را به کسی که می‌خواهد بیاید اینجا درمانگاه دائر کند، اجاره می‌دهیم. اما بخش حقوقی دانشگاه گفت اگر این کار را انجام دهید، تخلف است؛ چون با هلال‌احمر قرارداد دارید و هلال‌احمر گفته فقط می‌شود از اینجا به عنوان بیمارستان استفاده کرد.

هیچ کس جواب درستی نداد و من با فرماندار صحبت کردم و قرار شد سه‌شنبه 22 شهریور ایشان دکتر حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ببیند تا با رایزنی مسئله حل شود.»

آل داود افزود: «ما می‌خواستیم هم قسمتی را درمانگاه و اتفاقاتش را 24 ساعته فعال کنیم و هم این که بخش اعصاب و روان را در آن راه بیندازیم.

برای همین گفتم به همراه فرماندار بروم تا رئیس دانشگاه راهکار جدیدی را پیش پایمان بگذارد.»

ام‌آرآی تا قبل از عید
وی ام آر آی درخواست داده شده برای نی‌ریز را تنها دستگاه استان فارس از بین 20 دستگاهی دانست که قرار است وارد کشور شود. 

آل داود گفت: «مجوز آن تأیید و نهایی شده و کارهای بیمارستانی آن هم اینجا تمام شده است. وزارت بهداشت باید در مناقصه شرکتی را پیدا کند که همزمان این تعداد دستگاه ام‌آر‌آی داشته باشد و این پروسه است که کمی طول می‌کشد. ولی این که برای ما ام‌آرآی خواهد آمد، نهایی شده است. من برای نصب نهایی دستگاه و بهره‌برداری از آن، قول قبل از عید را گرفته‌ام. پروسه طولانی آن هم به خاطر بحث خرید است که هر دستگاه حدود ۱۷ میلیارد تومان قیمت دارد و شرکتهای تولید کننده به شکل سفارشی آن را تولید می‌کنند.»

لازم به ذکر است دکتر حمیدرضا جمشیدی در تماسی با ما گفتند مبلغ دو میلیارد تومان روز سه‌شنبه 15 شهریور بابت پانسیون فرستاده‌اند و همچنین با رئیس هیئت مدیره همراه اول صحبت کرده‌اند. ایشان گفته‌اند اگر تا یک ماه حل نشد، اطلاع دهید.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
0
بهتر بود ايشان ملاحظه را كنار مي گذاشت و مي گفت كه يك سازه تقريبا" بدرد نخور تحويل داده شده است.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها