تعداد بازدید: ۹۱
کد خبر: ۱۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳ - 2022 10 September

خطیب جمعه نی‌ریز، نسل‌پروری و فرهنگ‌سازی را از ابعاد عاشورا دانست.

حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 11 شهریور، با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار داشت: «سالروز شهادت حضرت رقیه(س) صرفاً تجدید خاطره یک عزا نیست. بلکه به عنوان یک جریان جدی سبب شده که فرزندان ما با الهام از حرکت سیدالشهدا و دردانه او، در راه دفاع از مکتب اسلام جان خودشان را فدا کنند. این همان بُعد نسل‌پروری عاشورا است.»

وی افزود: «یکی از ابعاد عاشورا بُعد نسل‌پروری است و به عنوان یک فرهنگ جهاد و انقلاب در فرهنگ شیعه مطرح است. این که در هر سن و جنسی هستید، باید جان خود را در راه اسلام و خدا بدهید.»

خطیب جمعه نی‌ریز، سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس را یادآور شد و گفت: «امروز تقابل با استکبار یک پدیده جهانی است و روز به روز در جهان برجسته‌تر می‌شود. خصوصیات ایران نیز تسلیم‌ناپذیری در برابر مستکبران است.»

رحمانی‌زاده به روایت سالروز شهادت امام حسن(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: «اگر بخواهیم حرکت سیدالشهدا را مرور کنیم، سه امام آن را طرح‌ریزی کردند؛ امام حسن، امام حسین و امام سجاد. اگر صلح امام حسن نبود و این نرمش قهرمانانه تاریخ نبود، معاویه با تصویری که داشت چهره حقیقی خود را پنهان می‌کرد. او در پی محکم کردن پایه‌های حکومت بود که امام حسن نقاب از چهره او برداشت. تا این که مجبور شد در مسجد کوفه بگوید من با شما جنگ کردم برای این که فقط بر شما امارت کنم. این سیاست امام حسن بود. او عقب‌نشینی نکرد؛ بلکه تغییر تاکتیک داد. مشکل امام حسن این بود که مردم دچار نفاق و بی‌بصیرتی بودند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها