تعداد بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸ - 2022 20 August

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف خودرو پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: شب گذشته مأموران انتظامی نی‌ریز هنگام گشتزنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با استعلام از سامانه‌های پلیس مطلع شدند که خودرو مذکور مسروقه است و سابقه سرقت از استان چهارمحال و بخیاری دارد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضایی معرفی شد.

توصیه‌های رئیس پلیس نی‌ریز جهت پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با توجه به تعطیلات و مسافرتهای تابستانی، توصیه‌هایی در راستای پیشگیری از سرقت منزل به مردم ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عظیم‌اله کرمی از شهروندان خواست توصیه‌های زیر را در راستای پیشگیری از سرقت منزل مد نظر قرار دهند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند:

1- در هنگام خروج از منزل، حتی برای مدتی کوتاه همه در‌های خانه اعم از درِ ورودی و اتاق و حتی پنجره‌ها را به خوبی قفل کنید.

2- استفاده از سیستم ضد سرقت (آژیر) به عنوان عامل بازدارنده در پیشگیری از سرقت مؤثر است که به محض باز شدن در و یا پنجره‌ها، با صدای هشدار باعث هوشیاری همسایه‌ها شود.

3- پول و طلاهای خود را در معرض دید و در دسترس قرار ندهید.

4- سارقان زمان سرقت را از نیمه‌های شب به طول روز، بعد از ظهر و اوایل شب تغییر داده‌اند؛ در این اوقات رعایت اصول ایمنی را فراموش نکنید.

5- در زمان خروج از منزل، با استفاده از لامپهای تایمردار، سارقان را گمراه کنید.

6- هنگام خروج از منزل، در صورت مشاهده خودروهای غریبه مشکوک که بی هدف در حال پرسه زدن هستند، شماره پلاک آنها را یادداشت کنید و سعی کنید پس از طی مسافتی، جهت حصول اطمینان به منزل مراجعه کنید.

7- وسایل نقلیه را حتی در حیاط منزل و داخل پارکینگ قفل نموده و دقت کنید که کلید و سوئیچ را در پارکینگ و حیاط جا نگذارید.

8- شگرد برخی از باندهای سارق این است که به درِ منزل افراد مراجعه می کنند؛ اگر اهالی منزل در را گشودند، مشخصاتی را برای پاک کردن رد بیان کرده و می‌روند و اگر کسی در منزل نبود، آن خانه را طعمه سرقت قرار می‌دهند. پس به تردد افراد مشکوک و یا خودروهای غریبه در اطراف منزل خود حساس باشید و شماره خودرو افراد غریبه را به 110 گزارش دهید.

9- احیاء فرهنگ همسایه‌بانی نیز از راهکارهای مهم در پیشگیری از سرقت است که حس مسئولیت‌پذیری در برابر همسایگان و اهالی محل، موجب ارتقاء احساس امنیت و کاهش فرصت برای سارقان خواهد بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها