تعداد بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۱۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ - 2022 07 August
دانستنیهای خودرو
بخش نخست
نویسنده : بخش مکانیک خودرو هنرستان باهنر نی‌ریز

بیشتر خودروها به‌دلیل  مشکلات فنی عمده به پایان راه خود می‌رسند؛ در حالی‌که تصور عموم بر این است که عمر خودروها بر اثر تصادفات شدید پایان می‌یابد.

جالب است بدانید که بسیاری از مشکلات خودروها، بر اثر عادات اشتباه رانندگان به وجود می‌آیند و سهم این عامل در نابودی اتومبیل‌ها از تصادفات و برخوردها نیز بیشتر است. در این نوشتار، به این عادتهای اشتباه رانندگان اشاره می‌کنیم. 

رانندگی با چراغ روغن روشن
چراغ‌های هشداردهنده مختلفی در مجموعه نشانگرهای خودرو وجود دارند که هرکدام از آن‌ها یک ایراد یا خطا را نشان می‌دهند. چراغ روغن که معمولاً هشداری قرمزرنگ را به نمایش می‌گذارد، یکی از مهم‌ترین علائم هشدار دهنده است که در صورت روشن‌شدن، باید خودرو را بدون‌ تأخیر خاموش کنید.

روشن‌شدن چراغ روغن به این معنا است که اشکالی در سیستم روان‌کاری موتور خودرو وجود دارد. عمده‌ترین ایراد چراغ روغن، مربوط به پایین‌بودن سطح روغن خودرو است؛ اما احتمال دارد مشکلات جدی‌تری در این زمینه به وقوع پیوسته باشد. بنابراین، بهتر است تا خاموش‌شدن چراغ روغن، از رانندگی با اتومبیل خودداری کنید.

رانندگی با سوخت اندک
ادامه رانندگی هنگامی که سوخت موجود در باک به اتمام می‌رسد و تنها چند لیتر سوخت برای خودرو باقی مانده، سلامت اتومبیل  را به خطر خواهد انداخت. علت این مسئله نیز رسوخ انواع ذرات موجود در باک به محفظه موتور است که به طور همزمان، موجب ایجاد مشکل در پیشرانه و آلوده‌شدن فیلتر سوخت خواهد شد. به طور معمول، توصیه می‌شود هنگامی که سوخت موجود در باک به کمتر از یک چهارم می‌رسد، آن را پر کنید.

نگهداری همیشگی خودرو  زیر کاور
نگهداری خودرو زیر کاور یا پوشش هیچ اشکالی ندارد؛ اما نباید این مسئله برای شما به عادت تبدیل شود. نگهداری طولانی‌مدت خودرو  زیر کاور سبب می‌شود تا رطوبت زیر کاور به دام افتد و این مسئله تأثیر مخربی بر رنگ خودرو خواهد داشت. این کار مشابه آن است که اتومبیل خود را در یک پارکینگ مرطوب پارک کنید. اگر اتومبیل شما سالخورده است، نگهداری دائم آن زیر کاور یا در محیط مرطوب می‌تواند موجب شتاب گرفتن زنگ‌زدگی بدنه خودرو شود.

رفع نکردن زنگ‌زدگی‌های بدنه
تمامی خودروها فارغ از برند و کیفیت ساخت، بالاخره دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند. نقاطی از بدنه خودرو را که دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی شده‌اند، باید در کوتاه‌ترین زمان ترمیم کنید؛ در غیر این صورت، این لکه‌ها گسترش یافته‌ و تمامی سطح بدنه را دچار آسیب می‌کنند. رفع لکه‌های زنگ‌زدگی هنگامی که کوچک هستند، ارزان‌تر و راحت‌تر خواهد بود.
ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها