تعداد بازدید: ۷۱۰
کد خبر: ۱۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ - 2022 07 August
به دستور دادستان نی‌ریز: 
️۵ بنگاه مشاور املاک در راستای ساماندهی رهن و اجاره منازل مسکونی، به دستور دادستان نی‌ریز پلمب شد.
روابط عمومی: فرمانداری شهرستان نی ریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی ریز، در راستای اعمال نظارت بر اجرای مصوبه سران قوا، موضوع ساماندهی اجاره و رهن منازل مسکونی و برخورد با تخلفات متصدیان صنفی، صبح شنبه ۱۵  اَمرداد با اعلام قبلی، گشت مشترکی به ریاست مختار یوسفی فرماندار نی‌ریز  و با حضور نمایندگان دادستان، تعزیرات حکومتی، اماکن عمومی انتظامی، صمت و بازرسی اتاق اصناف در نی‌ریز انجام شد.

در ادامه، ۵ واحد از ۱۳ واحد بازرسی شده مشاور املاک، به دلیل اجرا نکردن مصوبه و ثبت قولنامه‌های بیش از ۲۰٪ پلمب شد و مابقی، قبل از حضور گروه گشت محل کسب خود را تعطیل کردند.

ضمناً دو واحد آرایشگاه زنانه هم پلمب شد و با حمایت دادستان، نوبت تالار‌ها هم خواهد رسید.
*****


در همین رابطه، هیئت مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک نی‌ریز سه‌شنبه ۱۸  اَمرداد با حضور رئیس اداره صمت تشکیل جلسه فوری داد.

در این جلسه، اتحادیه صنف مشاوران املاک برای بررسی دلایل پلمب دفاتر برخی اعضاء، در دفتر کار رئیس اداره صمت حضور یافتند. هیئت مدیره این اتحادیه ضمن اعتراض به اجرای مستقیم پلمب، تقاضای پیگیری فک پلمب واحد‌ها و ارائه درخواست حمایت از سایر اعضاء را داشتند که نسبت به رعایت مصوبه سران قوا اقدام نموده‌اند.

در ادامه، قدم‌زن رئیس اداره صمت ضمن تشریح جزئیات مصوبات سران قوا و  لزوم رعایت بند‌های آن توسط مشاوران املاک، دلیل اجرای پلمب را صرفاً قبول و ثبت قولنامه اجاره بهای مسکن بیش از ۲۰٪ برای موجر و مستأجر و تسلیم مشاوران در مقابل زیاده‌خواهی برخی موجرین دانست.  

در نهایت، به منظور ادامه فعالیت مشاوران و فک پلمب واحدها، مقرر شد ضمن رعایت مصوبه سران قوا، نسبت به اصلاح قولنامه‌های منعقد شده از تیر ماه تاکنون و ارسال یک نسخه از آن به اداره صمت اقدام شود و در همین راستا جلسه‌ای با حضور سایر ادارات متولی برای ساماندهی منازل خالی و زمین‌های مسکونی شهر و سایر راهکار‌های ساماندهی مسکن و اجاره‌بها پیگیری و تشکیل گردد.

۵ بنگاه مشاور املاک پلمب شد

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها