تعداد بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ - 2022 06 August

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل کلاهبردارى از گردشگران با شگرد درج آگهى دروغین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: یک مرد جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا مراجعه کرد و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از فردی ناشناس از طریق درج آگهی تورهای مسافرتی داشت. بنابراین پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از صفحات شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک آگهی تحت عنوان تورهای داخلی و خارجی با تخفیف‌های شگفت‌انگیز مشاهده کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، 53 میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه واریز کرده است. اما صاحب آگهی پس از دریافت وجه، دیگر پاسخگوی پیامها و تماسهای تلفنی نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی، فرد مورد نظر را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی با بیان این که متهم در بازجویی اولیه به 300 میلیون تومان کلاهبرداری از 9 شهروند اقرار کرد، گفت: این کلاهبردار در اظهارات خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه می‌کردند.

این مقام سایبری خاطر‌نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ میان بگذارند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها