تعداد بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۱۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ - 2022 09 July
️خطیب جمعه نی‌ریز به قول مدیرعامل فولاد مبنی بر قبولی ۹۰ درصد از نیرو‌های جدید بومی در این مجموعه اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که عملی شود.
author
خبرنگار: امید شهدان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 17 تیرماه، به تماس تلفنی خود با مدیرعامل فولاد غدیر اشاره کرد و گفت: «ایشان قول دادند در آزمونی که برای استخدام نیرو گرفته شده، بیش از ۹۰ درصد نیروها بومی شهرستان باشند. حالا باید دید ایشان از این وعده سربلند بیرون می‌آید یا نه.»


امام جمعه موقت نی‌ریز با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، از وفور نعمت در روز عرفه سخن گفت و خاطر‌نشان کرد: «عرفه آن قدر عظمت دارد که لطف خدا حتی شامل جنین در شکم مادر می‌شود. آنهایی که از ماه رمضان جا افتادند، قدر روز عرفه را بدانند؛ چرا که عرفه با کل ماه رمضان برابری می‌کند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه به رعایت اصول ذبح قربانی اشاره کرد و گفت: «با شیوع تب کریمه کنگو، باید خیلی مراقب بود و ذبح را به کشتارگاه‌های مجاز داد. خصوصاً در مجالس عروسی و عزاداری، بدون نظارت دامپزشکی قربانی نکنید. »


خطیب جمعه نی‌ریز، روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشت و از والدین خواست تا کودکان خود را با کتاب پرورش دهند و در آینده با کتاب بیگانه نباشند. بهترین کتاب در اوقات فراغت برای کودک قرآن است که توصیه می‌شود با آن مأنوس شود.»


امام جمعه موقت نی‌ریز با اشاره به هفته عفاف و حجاب خاطرنشان ساخت: «عصاره دین در شرم و حیا است و هر کس حیا ندارد، دین ندارد. لذا باید حریم‌ شرعی بین نامحرم و عفت در طرز سخن‌گفتن، شیوه راه رفتن، مدل، ظاهر مناسب و نپوشیدن لباسهای تنگ و زننده رعایت شود.»


ایشان در جایی دیگر از فرماندار نی‌ریز خواست تا در هفته‌های بعدی، از عملکرد چندین ماهه خود در تریبون نماز جمعه گزارشی به مردم ارائه دهد.


وی 22 تیر ماه زادروز محمد خوارزمی، ریاضیدان و فیلسوف ایرانی و روز فناوری اطلاعات را گرامی داشت و به معضلات هوشمندسازی خدمات دولت اشاره کرد: «به خاطر نواقص هوشمندسازی و پیچ و خم اداری چقدر مردم در زحمتند! یک ‌نامه می‌خواهند صادر کنند، باید تا مرکز استان و بلکه پایتخت این نامه برود. اگر دولت نسبت به توسعه خدمات الکترونیکی و سامانه‌های هوشمند دستگاه‌های اداری اقدام کند، قطع به یقین حکمرانی هوشمند ایجاد خواهد شد.»

 

حلاوت درآمد پایدار شهرداری برای مردم نی‌ریز
شهردار نی‌ریز به مناسبت روز شهرداریها بین دو نماز سخنرانی ‌کرد. حامد فرغت از ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری نی‌ریز سخن گفت و خاطر‌نشان کرد: «بیش ‌از ۴ سال پیش با تلاش و کوشش بزرگانی همچون زنده‌یاد آیت‌ا... سیدمحمد فقیه و دیگر مدیران بلندپایه، پیگیر معدنی برای شهر و شهرستان نی‌ریز بودیم. چرا که همه ما نی‌ریزی‌ها بر این باوریم که یکی‌از پتانسیلها و موهبات الهی که نصیب شهرمان شده، همین معادنی است که در اطراف مشاهده می‌کنیم. ان‌شاءا... ظرف هفته‌های آتی که به وصول توافقنامه نزدیکتر می‌شویم، گزارش مفصلی در این باره به شهروندان فهیم ارائه کنیم.»


فرغت افزود: «ما معتقدیم با همکاری و همراهی مسئولان شهرستان، این درآمد پایدار می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود معیشت و خدمات شهری مردم فهیم شهر و شهرستان داشته باشد.»


شهردار نی‌ریز در پایان به ارقام بودجه ۵ سال اخیر شهرداری (مبالغی که مصوب و محقق شده) پرداخت و وعده داد که آن را درهفته‌های آینده در نشریه‌ نی‌ریزان فارس، فضای‌مجازی و سامانه شفافیت شهرداری به سمع و نظر شهروندان برساند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها