تعداد بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹ - 2022 26 June

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری 2 نفر کلاهبردار که اقدام به برداشت 300 میلیون تومان از کارتهای بانکی افراد مسن و کم‌سواد کرده بودند، خبرداد. 

سرهنگ کاووس حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری از افراد مسن و بی‌سواد و برداشت از حساب آنان توسط افرادی در سطح شهر شیراز با ترفندی خاص در جلوی عابربانکها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی، علمی و تخصصی، 2 متهم را در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، طی عملیاتی غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی بیان داشت: متهمان در بازجویی اولیه، به 18 فقره کلاهبرداری به مبلغ 300 میلیون تومان در سطح شهر شیراز اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی، روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان هنگام استفاده افراد مسن و بی‌سواد از دستگاه عابر بانک، کنار آنها می‌ایستادند و با جلب اعتمادشان تحت عنوان کمک، کارت بانکی این افراد را در اختیار می‌گرفتند و حین انجام عملیات بانکی، به دروغ می‌گفتند که دستگاه کارت شما را ضبط کرده و باید به بانک مراجعه و کارت خود را دریافت کنید. آنها پس از سرقت کارت بانکی، اقدام به خرید گوشی موبایل، طلا و اخذ وجه نقد از کارت مسروقه می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: مجرمان با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به سرقت می‌کنند که لازم است شهروندان خصوصاً افراد کم‌سواد یا بی‌سواد، ضمن مراقبت کامل، به هشدارهای پلیس در این خصوص توجه کنند و برای استفاده از عابر بانکها، حتماً یکی از افراد مطمئن را همراه خود ببرند و از ارائه رمز عبور خود به دیگران خودداری کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها