تعداد بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۱۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ - 2022 11 June
نویسنده : امین رجبی/ سردبیر

در میانه مشغله‌های مختلف، عصر یکشنبه‌ی هفته‌ی پیش به بهانه‌ای مجبور شدم 2 ساعتی در استادیوم شهدا باشم که برایم خاطرات زیادی را زنده کرد. استادیوم همیشه برای اهالی ورزش نی‌ریز یادآور خاطرات دوست‌داشتنی و نوستالژیک است. آدم باورش نمی‌شود که به همین راحتی 30 سال گذشته و همچنان می‌گذرد تا آن خاطرات شیرین هی دورتر و غبارآلوده‌تر شود.

آن زمان بار ورزش نی‌ریز روی دوش بزرگانی بود که برای ورزش جان گذاشتند و پایه‌ها را بنا کردند. کسانی چون زنده‌یادان علی فیض‌آبادی و بهمن عباس‌نژاد، اسماعیل داوودی، محمد قرایی، نصراله رشید‌پور، علی خسروی، محمدرضا مسلمان‌حقیقی، ابراهیم میرغیاثی، جواد مبین، برادران دژبخش، محمدرضا شاهمرادی، علیرضا جوکار، حسن مروی، عباس خرمدل، علی‌اکبر عابدین‌نژاد و دیگر بزرگان.

آن بزرگان، نسل طلایی ورزش را تربیت کردند و کسانی چون مجید خیراتی، وحید آزادی، مرتضی ربیعی، محمدحسن صمدی، سعید قلمداد، مجید مسلمان‌حقیقی، مهدی اعیان‌منش، محمدحسین میرغیاثی، مهدی زلفی، مهدی منزه، و مرتضی رضائیان را پرورش دادند.

از این همه نام و خیلی نام‌های دیگر (که بی‌تردید و با پوزش از قلم افتاده)، چند نفر را می‌توان این روزها در استادیوم و اطراف زمینهای ورزش دید؟ چرا نیستند؟

هرکدام از اینها سرمایه‌های گرانبهای ورزشی و اجتماعی‌اند که باید در خدمت ورزش باشند و نیستند. و دریغ که این بزرگان هر کدام دغدغه و دلشوره ورزش دارند و مشتاق کارند و امکان آن را نمی‌یابند.

البته این که بالای گود بنشینیم و بار همه مسئولیت و تقصیر را بر دوش شخص رئیس کنونی اداره ورزش و جوانان بیندازیم و بخواهیم یک تنه این نقیصه را جبران کند بی‌انصافی است. چه این که این سرمایه‌های ورزش شهرستان نه همین سالها که در طول سالیان دراز و به دلایل زیاد قدر ندیده و رنجیده و از ورزش دور شده‌اند و البته تعدادی هم به دلایل شخصی نیستند.

اما این انتقاد به رئیس کنونی و اسلاف ایشان وارد است که شورای ورزش را فعال نکرده‌اند و این شورا مدتها تشکیل جلسه نداده است. شورایی که باید بازوی ورزش نی‌ریز باشد و نیست و بار سنگین اداره‌ی آن را به دوش کشد و نمی‌کشد. تنها جایگاهی که می‌توان از توان و تجربه پیشکسوتان و ستاره‌های ورزش بهره برد.

خودِ بزرگان هم باید کدورتها و رنجشها را به خاطر ورزش کنار گذارند و آسان گیرند و همت کنند و به میدان بیایند. هرچند شنیده شده آقای شهرام مختاری که مدیری است فروتن و خاک میدان خورده، تلاشهایی برای استفاده از نظرات این بزرگان نموده اما آنها استقبال نکرده‌اند.

آقای یوسفی فرماندار محترم حتماً می‌دانند که رئیس شورای ورزش‌اند و این شورا چه وظایفی دارد و لازم است جلسات آن بطور منظم تشکیل شود. این که تاکنون تشکیل نشده (اگر شده رسانه‌ها بی‌خبرند)، یک نقد پایه‌ای است که باید هرچه زودتر چاره‌جویی شود.
چنین باد

 

جای خیلی خالی پیشکسوتان و ستاره‌های ورزش

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها