تعداد بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲ - 2022 15 May

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

نماینده مجلس 
با توجه به این که تغییر زمان تعطیلات پیش‌بینی شده منجر به بی‌نظمی‌هایی در کشور می‌شود که نمونه آن در عید فطر امسال به وقوع پیوست، و از آنجا که یکی از دلایل افزایش تعطیلی عید فطر به خاطر همین موضوع بوده است، پیشنهاد می‌گردد به کمک دیگر نمایندگان، عبارت در پرانتز اول و دوم شوال که بعد از عید سعید فطر دو روز درماده واحده مصوب تیر سال ۱۳۹۰ مجلس وقت آمده، برداشته شود تا مجبور نباشیم به خاطر این عبارت داخل پرانتز، زمان تعطیلات دو روز را در این مواقع تغییر دهیم.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکترطهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان عزیز، مطالبه شما جهت بررسی تخصصی از طرف نماینده محترم به کمسیون فرهنگی مجلس ارجاع داده شد.
ان‌شاءا... قطعاً پیشنهاد شما مورد بررسی تخصصی قرار خواهد گرفت و در صورت امکان اجرایی خواهد شد .
-----------//-----------

اورژانس 115
تشکر ویژه از تک تک بچه‌های اورژانس و در رأس تیم اورژانس جناب آقای کچویی که شبانه‌روز بدون ادعا خدمتگزار مردمند. احسنت به این خدمتگزاران واقعی مردم.

پاسخ اورژانس 115:
با سلام، ممنون از لطف مردم قدر‌شناس. ما انجام وظیفه می‌کنیم.
-----------//-----------

فرمانداری - دادسرا - صمت - شهرداری نی‌ریز
در مورد قانون جدید خرید و فروش ضایعات، می‌خواستم بگویم؛ در صورتی که همگان حمایت کنند تا اولاً قانون به درستی اجرا شود و دوماً خرید و فروش ضایعات از طریق نرم افزار صورت پذیرد، اگر سرقتی هم صورت گرفت، پلیس به راحتی با کنترل اطلاعات موجود در سامانه، می‌تواند مجرم را شناسایی و دستگیر کند و این خود باعث کاهش جرم و بزه در جامعه می‌شود. ولی در صورتی که وضعیت فعلی ادامه داشته باشد، با توجه به اقتصاد آسیب‌پذیر جامعه، روز به روز شاهد سرقتهای بیشتر و مشکلات شدیدتر خواهیم بود. 

پاسخ مشترک فرمانداری و شهرداری نی‌ریز:
ضمن عرض سلام خدمت منتقد گرامی، به اطلاع می‌رساند جمع‌آوری و خرید و فروش ضایعات و پسماند بدون اخذ مجوز از مدیریت اجرایی پسماندهای عادی که مطابق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند در شهرها به عهده شهرداریها می‌باشد، جرم‌انگاری تلقی شده است و مطابق تبصره ماده صدرالاشاره، مدیریت اجرایی(شهرداری) می‌تواند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع‌آوری و جداسازی و... را به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار نماید که در همین راستا، شهرداری آماده همکاری تمام و کمال با متقاضیان تفکیک و جمع‌آوری ضایعات قابل بازیافت به شیوه نوین و استاندارد می‌باشد تا ضمن ایجاد اشتغال و درآمد مالی، از جرمهای احتمالی دیگر نیز جلوگیری شود.

پاسخ صمت:
سلام و عرض ارادت، پاسخ این خواسته در صلاحیت مدیریت پسماند شهرداری است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز- شبکه بهداشت و درمان
لطفاً برای کاهش جمعیت سگهای ولگرد کاری کنید.تعدادشان زیاد شده و خطراتی در پی دارند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
تذکرات لازم به پیمانکار مربوطه داده شد.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
سلام و خدا قوت، در حیطه وظایف شهرداری است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
1- اگر خرید و فروش ضایعات طبق قانون جرم است، پس چرا نوشته‌اید مراکز غیر مجاز؟ یعنی مراکز مجاز هم وجود دارد؟ پس شهرداریها از پسماند استفاده‌ای نمی‌کنند و در بهترین حالت آن را می‌سوزانند؟ پس حداقل اجازه دهید عده‌ای از این راه نان بخورند؛ به جایی برنمی‌خورد.
به جای این که مشکلات مردم را حل کنید و کاری برای این عده که راه درآمدی ندارند فراهم نمایید، همین یک ذره درآمد را هم از آنها سلب می‌کنید؟ مگر به جای آن چه فرصت شغلی برای این افراد به وجود آورده‌اید؟
2- چرا پارک معلم از نظر روشنایی این قدر کم نور و تاریک است؟
3- زمینهای خیابان خلیج فارس، کوچه روبه‌روی کوچه بانک ملت سجادیه کی در بافت مسکونی قرار می‌گیرد؟ لطفاً فکری به حال اهالی آنجا کنید که همه گرفتارند.
4- چرا دیوارنویسی هر مغازه‌ای را که دوست نداشتید، پاک نکردید؟ مثل کنار بانک تجارت و ...
5- ما ساکنان منطقه فاز دو شهرک شهیدان رجایی و باهنر پشت سالن ورزشی هلال‌احمر، عاجزانه خواهشمندیم فکری به حال فضای دلخراش و غیرشهری این منطقه کنید و برای میدان این مسیر هم فضای سبزی در نظر بگیرید.
6- لطفاً به فکر آسفالت کوچه‌های فاز ۱ شهرک هم باشید؛ یک سال است که جدول‌کشی شده است.
7- لطفاً فکری به حال کوچه‌های اطراف پارک آزادی کنید. این منطقه ده سال است که ساخته شده، اما همه کوچه‌های آن خاکی است. 

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
1- به پاسخ (سؤال مشابه) مشترک فرمانداری و شهرداری در همین صفحه مراجعه کنید.
2- شهروند گرامی! نواقص پارک مذکور برطرف و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به‌روز‌رسانی خواهد شد.
3- شهروند گرامی! بازنگری طرح تفصیلی نی‌ریز از سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.
4- با تشکر از شما شهروند گرامی، به استحضار می‌رساند امحاء کلیه دیوار‌نویسی‌های سطح شهر بر اساس اولویت در دستور کار قرار دارد.
5- ان‌شاءا... در صورت تأمین اعتبارات لازم اقدام خواهد شد. هرچند که صحیح بود اداره محترم مسکن و شهرسازی وقت به عنوان مرجع واگذاری آن اراضی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ خورشیدی، قبل از واگذاری، خدمات زیربنایی منطقه مذکور را به صورت تکمیل شده انجام می‌داد.
6- با سلام خدمت شهروندمحترم، کانیو‌گذاری کوچه‌های فازیک، همه انجام و قسمتی ازکوچه‌ها نیز آسفالت شده است. به هر حال درصورت تأمین قیر انجام خواهد شد.
7- با سلام خدمت شهروند محترم، نماینده محترم ساکنین شهرک آزادی به شهرداری مراجعه کنند تا متراژ و ارزیابی به عمل آید و درصورت پرداخت هزینه خودیاری توسط آن ساکنان، عملیات آسفالت انجام شود.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی
چرا نانوایی سنگک فلکه گاز از دو روز پیش (دو روز پایانی هفته گذشته) تعطیل است؟ از شما تقاضا داریم علت تعطیلی را روی درِ نانوایی نصب کنید.

پاسخ جهاد کشاورزی:
پنجشنبه 15 اردی‌بهشت تعطیلی ماهانه نانوایی بوده و جمعه روز بعد به علت تعمیرات و با هماهنگی تعطیل شده است. ‌در رابطه با اطلاع رسانی و نصب علت تعطیلی، قبلاً به واحد نانوایی تذکر داده شده است و در صورت تکرار، برخورد قانونی خواهد شد.
-----------//-----------

صمت - جهادکشاورزی
1- چرا در این اوضاع گرانی، مغازه‌داران هزینه پلاستیک را جدا می‌گیرند؟ الان به مغاره ماست‌فروشی در ..... رفتم و شیر خریدم. ۲۰۰ تومان بابت هزینه پلاستیک ‌کوچک‌ کم کرده؛ آیا این کار صحیح است؟
2- به خدا این بازرسی‌ها فقط حرف است. لطفاً به طور نامحسوس به همه مغازه‌ها و هایپرمارکتها سر بزنید و ببینید آیا یک عدد روغن یا ماکارونی می‌دهند؟ فقط می‌گویند نیست. حتی برخورد درستی ندارند. 

پاسخ صمت:
با سلام، این موارد در صلاحیت جهاد کشاورزی است.

پاسخ جهاد کشاورزی:
1- دریافت هزینه اضافی هنگام خرید اجناس توسط فروشنده تخلف بوده و به همکاران بازرس جهت برخورد قانونی اطلاع‌رسانی گردید.
لازم به ذکر است استفاده از پلاستیک جهت خرید اجناس خوراکی مخصوصاً مایعات توسط مرکز بهداشت منع شده و بهتر است برای خرید شیر از ظرف استفاده شود.
2- بازرسیها به طور مداوم‌ و جدی توسط بازرسان این اداره و بازرسان افتخاری بسیج به صورت محسوس و نامحسوس در حال اجرا است و تا کنون انبارهای زیادی از روغن و مواد غذایی احتکار شده و عرضه خارج از شبکه آرد توسط همین بازرسان کشف و بین مردم توزیع و با متخلفان برخورد قانونی شده است.
از عموم شهروندان عزیز نیز تقاضا می‌شود با مشاهده هر گونه تخلف، ما را در این ‌امر یاری کنند.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
ضمن تشکر از تلاشهای کادر درمان، کمبود پزشک اورژانس و ازدحام جمعیت، کمبود تخت تزریقات و همچنین کمبود داروهای اصلی در داروخانه بیمارستان، واقعاً برای مردم مشکل‌ساز شده است. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
در مورد پزشک اورژانس که قبلاً توضیح دادیم. البته با تلاشهایی که صورت گرفته، ان‌شاءا... از ماه بعد وضعیت بهتر خواهد شد. تختهای تزریقات افزایش داده شده، ولی متأسفانه در روزهای تعطیل که مراجعه کننده به بیمارستان بیشتر است، ممکن است در ساعاتی کمبود داشته باشیم. ولی با توجه به فضای فیزیکی اورژانس، بیشتر از این تعداد تخت، قابل افزایش نیست. 
یکسری داروها کمبود کشوری است که به صورت مقطعی رخ می‌دهد. به مسئول داروخانه تذکر داده شد که ان‌شاءا... با تلاش بیشتر، مشکلات و کمبود دارو برطرف شود یا به حداقل برسد.
-----------//-----------

انجمن صنفی سنگبری‌ها
چندین سال است که پول زمینهای شهرک سنگ شهید حاج قاسم سلیمانی را از همه سنگبریها گرفته‌اید؛ ولی هیچ خبری از سند نیست و فقط درحد حرف زدن بوده است. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ انجمن صنفی کارفرمایی سنگبریهای شهرستان نی‌ریز:
با سلام و احترام خدمت منتقد گرامی، به اطلاع می‌رساند انجمن صنفی سنگبریها از بدو تأسیس تاکنون، وجهی جهت واگذاری یا اخذ سند زمینهای شهرک دریافت ننموده و اگر دریافت نموده باشد، خلاف اساسنامه قوانین و مقررات جاری کشور است و با ارائه مستندات و پیگیری توسط منتقد گرامی، قابل تعقیب می‌باشد. اما در خصوص فعالان اقتصادی مستقر در شهرک سنگ نی‌ریز که با شرکت شهرکهای صنعتی فارس عقد قرارداد نموده و به تعهدات مندرج در دفترچه قرارداد خود از جمله اخذ پایان کار عمل کرده‌اند، شرکت شهرکهای صنعتی نیز متعهد به انجام تعهدات خود در قرارداد از جمله اخذ سند و انتقال آن به طرف قرارداد می‌باشد. لذا منتقد محترم در صورتی که دارای قرارداد با شرکت شهرکهای صنعتی فارس می‌باشد، به آن شرکت مراجعه نمایند.
-----------//-----------

توزیع برق
لطفاً در خصوص روشنایی بولوار جدید ولایت (مسکن مهر) اقدام کنید. احتمال هر گونه حادثه در شب برای شهروندان و عابران پیاده وجود دارد.

پاسخ توزیع برق:
درخصوص روشنایی معابر بولوار ولایت، در حال حاضر این مدیریت درحال پیگیری تفاهم‌نامه همکاری و عقد قرارداد با شهرداری جهت اجرای پروژه روشنایی معابر بولوار ولایت می‌باشد.
-----------//-----------

توزیع برق - امور آبفا - اداره گاز
در فصل گرما، اداره برق ما را از استفاده از کولر گازی نهی و تهدید می‌کند پول برق زیاد می‌آید. اداره آبفا هم می‌گوید به خاطر کمبود منابع آبی، از کولر آبی استفاده نکنید.
پس تکلیف ما در تابستان چیست؟ گرما بکشیم؟
مورد دیگر این که اگر نی‌ریز جزو مناطق گرمسیری نیست، چرا تعرفه گاز جزو مناطق سردسیر محاسبه نمی‌شود؟

پاسخ توزیع برق:
در خصوص استفاده از کولر‌های گازی، باتوجه به این که شهرستان نی‌ریز جزو مناطق معتدل آب و هوایی می‌باشد، استفاده از کولر‌های گازی باعث تحمیل هزینه‌های برق با بهای زیاد به خانوارها می‌شود. همچنین الگوی مصرف ماهیانه در ماهای گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) 300 کیلو وات ساعت است.

پاسخ امور آبفا:
با سلام و ضمن تشکر از همشهری منتقد، تا کنون در هیچ جایی آبفا اعلام نکرده است که مردم از کولر آبی استفاده نکنند. همیشه شرکت‌های آب و فاضلاب از آحاد مردم خواسته‌اند که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و مدیریت مصرف داشته باشند و بارها تأکید شده از کولرهای آبی به طور صحیح استفاده شود. بدین صورت که با نصب سایبان بر روی کولر، راندمان کولر را بالا ببرید و از تبخیر بیش از حد آب جلوگیری کنید و باز آبفا این توصیه را به همه مردم شریف شهرستان نی‌ریز دارد که آب را هوشمندانه مصرف کنند و روشهای صرفه‌جویی در مصرف آب را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
چرا روز یکشنبه مدارس را به بهانه این که مراسم روز معلم دارید تعطیل کردید؟ بهتر نبود تا ساعت ۱۰ مدارس باز می‌ماند و بعد از آن تعطیل می‌شد؟
از طرفی شما با هزینه هنگفتی در تالار کسرا به معلمها ناهار دادید که بهتر بود این پول صرف دیگر مسائل مثل آموزش دانش‌آموزان فقیر و خرید ملزومات ضروری مدارس می‌شد و این قدر داد بی‌پولی نمی‌زدید. بعضی مدارس حتی پول مایع دستشویی و کاغذ برای کپی ندارند.

پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام و احترام، از آنجا که همه فرهنگیان شاغل در این برنامه میهمان بوده و از بخشهای شهرستان نیز در این مراسم حضور داشتند، تصمیم بر تعطیلی با نظر شورای آموزش و پرورش انجام شد.
کمک به دانش‌آموزان و مدارس کم‌برخوردار، یک منش معلمی است که همواره ادامه دارد.
اگر طراح سؤال به دقت در دوره کرونا و تمام دوران دقت کند، در می‌یابد معلمان عزیز در برهه‌های مختلف برای مساعدت به نیازمندان بویژه دانش‌آموزان- در تهیه مایحتاج و ملزومات - پیشقدم بوده و در سیل و زلزله و ساخت بیمارستان قلب الزهرا و سرطان جنوب، بالاترین کمک را داشته‌اند و درحال حاضر از محل حقوق، سرپرستی کودکان یتیم و... را عهده دارند .
این قدر کوتاه‌بینی و بی‌دقتی، کم‌لطفی است.
-----------//-----------

سیمان خاکستری - فرمانداری - نماینده مجلس
من همسر یکی از کارکنان شرکت سیمان خاکستری نی‌ریز هستم. چرا با این که این کارخانه 3 سال است که به تولید رسیده، باز هم حق اضافه‌کاری و معوقات کارکنانش را پرداخت نمی‌کند؟
هر وقت به دفتر کارخانه واقع در نی‌ریز مراجعه می‌کنیم، می‌گویند پول نداریم؛ آن هم با این همه تولید. این کارخانه سیمان پاکت و فله و کلینکر تولید می‌کند. جدیداً دارند سیمان کیسه جامبو به کشور امارات صادر می‌کنند؛ باز هم حق کارکنانش را پرداخت نمی‌کنند.
شما از قول اداره کار نوشته بودید که کارکنان این شرکت بیایند شکایت کنند؛ اگر این کار را بکنند که اخراجشان می‌کنند. واقعاً چرا؟
به هرکس ک دلشان بخواهد، طلبشان را پرداخت می‌کنند. ولی تا به کارکنانی که کسی را ندارد می‌رسند، می‌گویند پول نداریم، می‌خواهید با این شرایط کار کنید، اگر نمی‌خواهید، بروید به سلامت. این شد جواب کارکنانی که با دل وجان کار می‌کنند؟
حتی بیمه مرداد ماه کارکنان را هم پرداخت نکرده‌اند، حقوق فروردین ماه کارکنان سیمان خاکستری هنوز پرداخت نشده و می‌گویند پول نداریم؛ آن هم با این همه تولید و فروش .
در شش ماه اول، این شرکت 5 هزار تن تولید داشته. این همه تولید و فروش کجا رفته؟ چرا فرماندار یا نماینده مجلس پیگیر حق کارکنان این شرکت نیست؟

پاسخ فرمانداری:
به استناد ماده ۱۵۷ قانون کار، رسیدگی به هر گونه اختلاف ناشی از اجرای قانون کار، در صلاحیت مراجع حل اختلاف مستقر در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان است. لذا ضروری است تا شهروند محترم جهت پیگیری خواسته و مطالبات خود، از طریق مراجع قانونی ذیصلاح اقدام نماید.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکترطهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان عزیز، هر چند سیاستهای  پرداخت حقوق و مزایای شرکت‌های خصوصی که دارای هیئت مدیره مستقل هستند، علی‌القاعده بر اساس شرایط اقتصادی خود شرکت تنظیم می‌گردد و قطعاً باید توضیحات شرکت محترم سیمان خاکستری را نیز در این خصوص پرسید، اما قطعاً مطالبه شما توسط نماینده محترم به گوش مسئولان این شرکت خواهد رسید و پاسخ قانع‌کننده در اختیار کارکنان شریف آن شرکت  مورد مطالبه قرار خواهد گرفت.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
به نظر می‌رسد که مبلغ 40 هزار تومان برای سانس یک ساعت و نیم استخر کوه‌سرخ خیلی گران باشد. در شهرستان همسایه(خاتم) این مبلغ 25 هزار تومان است و سانس آن محدودیت زمانی ندارد. از اداره ورزش و جوانان تقاضای پیگیری داریم.
-----------//-----------

درمانگاه تأمین اجتماعی
دکتر .....، برخورد مناسبی ندارد و هر وقت بیمار می‌شویم و مراجعه می‌کنیم، می‌گوید محدودیت دارویی داریم و دارو تجویز نمی‌کند؛ انگار از جیب خودش می‌خواهد بیرون بیاید. مجانی که نمی‌خواهد بدهد که منت می‌گذارد؛ هر ماه مبلغ زیادی بابت بیمه و حق درمان می‌پردازیم.
بچه من دل‌درد داشت، رفتیم پیش او و یک شربت نسخه کرد. به دکتر گفتم بچه من به نیش پشه و کک حساسیت دارد و بدنش پر از جوش و دچار خارش می‌شود؛ زحمت بکشید یک پمادی چیزی نسخه کنید.
اما پاسخ داد: محدودیت دارو داریم؛ اول دل دردش را خوب کنید! 
خب من به پشه‌ها و ککها بگویم فعلاً نیش نزنید تا دل دردش خوب شود؟
-----------//-----------

اوقاف و امور خیریه
چرا اداره اوقاف با داشتن وقفیات، جوانان و کارگران را سرکاری نمی‌گذارد که معیشتشان تأمین شود؟
به خدا در مقابل این همه زمینهای مزروعی و املاک و آبهای روان و هزینه‌های حاصله از وقفیات، مدیون خواهد بود. به داد قیامتتان برسید و دنیا را برای خود و دیگران، با ادای حق‌الناس آباد کنید.
اسناد زیادی وجود دارد که در دست بعضی از مسئولان است و حاضر به ارائه و شفاف‌سازی برای خدمت صادقانه به شهر نیستند‌ و مصلحت می‌بینند که خود مدیریت کنند یا باتوجه به مشغله‌هایی که دارند، فرصت کافی برای انجام این کار ندارند.
 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- دادسرا
- اداره گاز
- سیمان خاکستری
- ورزش و جوانان
- درمانگاه تأمین اجتماعی
- اوقاف و امور خیریه

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها