تعداد بازدید: ۹۷۷
کد خبر: ۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ - 2021 20 April
برای حل مشکل دو راه بیشتر وجود ندارد: یا حق پخش یا فیبر نوری...
رسول کردگاری مسئول فرستنده‌های تلویزیونی  نی‌ریز و بختگان در گفتگو با نی‌ریزان فارس تنها راه پخش مسابقات فوتبال را یا حق پخش یا داشتن فیبر نوری خواند. 

استقلال ایران دوشنبه 30 فروردین 00.45 دقیقه بامداد در جام باشگاههای آسیا برابر الشرطه عراق بازی داشت که به ناگهان از گیرنده‌های نی‌ریز، فیلم‌ سینمایی پخش شد.

احتمال اینکه امشب (سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه) فوتبال‌های جام باشگاههای آسیا در دیگر گروهها پخش نشود هم وجود دارد.

در این ارتباط کردگاری گفت: به دلیل شکایت حقوقی شرکت خارجی متولی پخش برنامه‌های ورزشی از سازمان صدا و سیما از شب گذشته پخش زنده فوتبال از مسیر سیگنال‌رسانی ماهواره‌ای قطع شده و باعث نارضایتی مخاطبان ورزش دوست شده است.

البته این مشکل در نقاطی از کشور و استان که از طریق زمینی سیگنال‌رسانی می شوند، وجود نداشت.

راهکار اول حل مشکل بصورت کامل، تأمین منابع مالی و به ویژه ارزی برای سازمان صدا و سیما برای خریداری حق بازپخش ماهواره‌ای برنامه‌ها از اپراتورهای بین‌المللی و پخش ماهواره‌ای برنامه ها با مجوز لازم می‌باشد.

راهکار دوم برای حل بخشی از مشکل کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رساندن سیگنال به ایستگاه‌های صدا و سیما از مسیر زمینی نظیر لینک مایکروویو یا فیبر نوری است که درکشور حدود 140 نقطه و در استان فارس 17 نقطه آماده تحویل به صدا و سیماست ولی عدم تأمین منابع مالی برای صداوسیما جهت پرداخت هزینه‌های اولیه و اجاره خطوط به مخابرات، سه سال است که مانع بهره‌برداری از این ظرفیت آماده بهره‌برداری شده است.

صدا و سیمای مرکز فارس ضمن اطلاع‌رسانی به ستاد سازمان و مسئولان امر، پیگیر مستمر برای حل این مشکل ملی می‌باشد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها