تعداد بازدید: ۱۴۱۰
کد خبر: ۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 2020 13 August
از ابتداي سال جاري تا پايان تيرماه از یک میلیون و 256هزار و 492 قطعه جوجه ريزي ، 2260 تن گوشت مرغ در این شهرستان توليد و به بازار عرضه شده است .
سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: از ابتداي سال جاري تا پايان تيرماه از یک میلیون و 256هزار و 492 قطعه جوجه ريزي ، 2260 تن گوشت مرغ در این شهرستان توليد و به بازار عرضه شده است .

به گزارش روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز، علی قرایی تصریح کرد : از مجموع 44 واحد مرغداري موجود، 40 واحد فعال و 4 واحد با ظرفيت کل 36900 قطعه جوجه، غيرفعال هستند.

 وی با اشاره به اینکه  ظرفيت واحدهای مرغداري  شهرستان برای هر دوره جوجه ریزی در مجموع  يك ميليون و 250 هزارقطعه و در سال 5 ميليون قطعه است افزود: علاوه بر 44 واحد مرغداري ، دو واحد پرورش بوقلمون به ظرفيت 7هزار قطعه و توليد 205 تن گوشت بوقلمون و يك واحد صنعتي پرورش كبك  به ظرفيت 15هزار قطعه با توليد 14.8 تن گوشت كبك در سال  در نی ریز فعال هستند كه محصولات آنها علاوه بر بازار داخل شهرستان، به مركز استان و شهرهاي همجوار نيز عرضه مي شود .

 او با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت سفید در دنیا 15 کیلوگرم است  یادآورشد: ميانگين سرانه مصرف گوشت سفيد در ايران بيش از 32 كيلو گرم و در ني ريز 29.5 كيلوگرم است و ما در نی ریز با مازاد توليد گوشت مرغ مواجه هستيم .

قرایی در پايان خاطرنشان کرد: در حال حاضر كمبود نهاده هاي طيوردر ني ريز بزرگترين مشكل مرغداران شهرستان است كه  چنانچه محقق شود ، بخش اعظمي از مشكلات توليد كنندگان رفع خواهد شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها