تعداد بازدید: ۳۴۴۸
کد خبر: ۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ - 2020 08 July
مهین مهرورزان اثر علمی- پژوهشی غلامرضا شعبانپور، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز در قسمت چهاردهم مجموعه تلویزیونی «آخر خط» از شبکه سوم به نمایش درآمد.
خبرگزاری آنا: چهاردهم تیرماه در صحنه‌هایی از این مجموعه تلویزیونی با بازی رضا ایرانمنش کتاب «مهین مهرورزان» در قفسه کتاب پشت سر این بازیگر به نمایش گذاشته شد.

این کتاب که در سه جلد به رشته تحریر درآمده حاصل یک طرح پژوهشی- تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز است که مؤلف در آن به سرگذشت، زندگینامه شهدای شهرستان نی‌ریز در دفاع مقدس و وصیت‌نامه آن‌ها در سه جلد پرداخته است.

این کتاب هم اکنون در بسیاری از کتابخانه‌های داخل و خارج کشور به عنوان یک مرجع مناسب مورد استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان به تحقیق  در زمینه دفاع مقدس قرار می‌گیرد.

نام این کتاب نیز برگرفته از شعر معروف علامه سید محمد حسین طباطبایی تحت عنوان «کیش مهر» است که در قسمتی از آن چنین آورده است:

مهین مهرورزان که آزاده‌اند
بریدند از دام جان تارها
به خون خود آغشته و رفته اند 
 چه گل های رنگین به جوبارها

دلاور مردان گردان همیشه سرافراز کمیل نی‌ریز از لشکر 33 المهدی در طول 8 سال جنگ تحمیلی با تقدیم 500 شهید والامقام، 1300 جانباز و 52 آزاده سرافراز از مجموع 5 هزار رزمنده اعزامی، برگ زرینی در کارنامه خود رقم زدند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها