تعداد بازدید: ۳۶۹۲
کد خبر: ۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸ - 2020 30 June
3 هکتار از مراتع نرسیده به کوه دکل در حسن‌آباد ‌سوخت.
به گزارش هورگان: شامگاه دیشب 9 تیرماه بر اثر بی‌احتیاطی یک دامدار این آتش‌سوزی رخ داد و به سرعت 3 هکتار از این منطقه را سوزاند.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی‌ریز مهار آتش به مدت یک ساعت از 20:30 تا 21:30 انجام گرفت که در این رابطه نیروهای مردمی از روستاه‌های حسن‌آباد، دهچاه، مشکان و کارکنان سیمان سفید و هلال‌حمر حضور داشتند و پس از رسیدن ما به منطقه تقریباً آتش مهار شد اما به دلیل ترس از شعله‌ور شدن دوباره آتش تا 2 بامداد در منطقه حضور داشتیم و شعله‌هایی را که احتمال فعال شدن آن می‌رفت، مهار و خاموش کردیم.

حامد جمالی در مورد پوشش گیاهی این منطقه گفت: تعدادی از درختان ارژن، کهکم، بوته‌های درمنه و کوشترت(نوعی بوته با انگور وحشی که مورد علاقه کبک‌ها می‌باشد) در آتش سوخت.

وی همچنین در ارتباط با سوختن حیوانات گفت: متأسفانه در حین آتش‌سوزی تعدادی مار که سوخته بودند، دیده شد و احتمال اینکه کبک و دیگر حیوانات و پرندگان در آتش سوزی تلف شده باشند، وجود دارد.

جمالی در خصوص پاسخگو نبودن سامانه 1504 در شب گذشته که توسط خبرنگار نی‌ریزان فارس رصد شده بود گفت: بالا بودن تعداد آتش‌سوزی‌ها در فارس و تماس‌ها پیاپی گاهاً اختلالاتی را ایجاد می‌کند که احتمالاً علت پاسخگو نبودن شب گذشته شاید همین دلیل باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها