تعداد بازدید: ۱۲۴۶
کد خبر: ۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ - 2020 24 February
پس از افزایش ناگهانی قیمت بنزین صف‌ جایگاه‌های CNG بسیار شلوغ‌تر از قبل شد و به حدی رسید که بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ خودرو در صف ایستادند و بعد از معطلی طولانی سوخت‌گیری می‌کنند.

در شهر نی‌ریز سه جایگاه سی‌ان‌جی فعال هستند که جایگاه شهرداری به عنوان یک جایگاه اختصاصی پر ترافیک‌تر از دو جایگاه دیگر است. پمپ‌بنزین فرامرزی‌نژاد و دلخوش نیز نازل‌های سوخت‌رسان گاز در اختیار دارند اما استقبال از آن به اندازه جایگاه شهرداری نیست؛ هر چند عنوان می‌شود که جایگاه‌های پمپ بنزین فرامرزی‌نژاد و دلخوش به دلیل آنکه نمی‌توانند خدمات‌دهی ۲۴ ساعته داشته باشند حجم مراجعات به جایگاه شهرداری افزایش یافته است. 


در همین ارتباط شهردار نی‌ریز با رد این مسئله که جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری با نصف ظرفیت خود کار می‌کند گفت: چندین سال پیش  جایگاه توسط پخش فرآورده‌های نفتی ساخته شد و بعد از آن تحت شرایطی به شهرداری واگذار گردید.


تجهیزات و تأسیسات جایگاه سی‌ان‌جی نی‌ریز برای کار کردن همزمان ۴ نازل (دیسپنسر) ساخته نشده و این جایگاه در واقع دارای ۲ دیسپنسر ایستگاه سوخت‌رسانی CNG  است و از آنجایی که این دستگاه‌ها با استهلاک بسیار زیادی روبرو هستند و حساسیت بالایی دارند به همین دلیل ۲ دیسپنسر  در نظر گرفته شد تا به عنوان جایگزین به کمک دو دستگاه فعال بیایند.
روند کار هم بدین شکل است که ۲ دیسپنسر در شش ماه ابتدای سال و دو دستگاه دیگر در نیمه دوم سال استفاده می‌شوند اما اگر هر کدام از آنها دچار آسیب شوند یک دستگاه به صورت موقت اضافه خواهد شد.


وی با بیان اینکه حجم مراجعه‌کنندگان به جایگاه سی‌ان‌جی رشد زیادی نداشته است گفت: در این ارتباط آمار جایگاه سی‌ان‌جی کاملاً مشخص می‌باشد و فروش گاز و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که چیزی حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است؛ به همین دلیل بررسی کردیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است و چرا صف‌ها طولانی شده البته این مسئله یکی از عوامل تأثیرگذار می‌باشد.


بار روانی گرانی بنزین و ارزانتر بودن گاز باعث شده تا خودروهای حمل و نقل عمومی مثل تاکسی‌ها و وانت بارهای عمومی به محض اینکه بخشی از کپسول آن‌ها خالی شد به پمپ گاز مراجعه و سوخت‌گیری می‌کنند، به عنوان مثال فردی که ۴۰ درصد از کپسول گازش خالی شده دوباره به صف اضافه می‌شود و این باعث شده که مراجعه بیشتر از پیش گردد.


البته دو جایگاه دیگر گازرسانی که در شهر است بنا به دلایل فنی مشکل دارند و غالباً تعطیل می‌باشند و اگر آنها مشکلاتشان برطرف شودترافیک کمتر خواهد شد.


شهردار نی‌ریز در ارتباط با افزایش جایگاه‌های سی‌ان‌جی در شهر نی‌ریز گفت: در مراسم افتتاحیه جایگاه پمپ بنزین شهرداری، امیر بنى‌کریمى مدیرعامل پخش فرآوردهاى نفتى فارس این قول مساعد را داد که اگر سرمایه‌گذاری در نی‌ریز توانایی احداث جایگاه سی‌ان‌جی را داشته باشد خیلی سریع مجوزهای لازم به او داده می‌شود. و شهرداری هم در رابطه با گرفتن مجوزهای لازم همکاری‌ می‌کند.


حامد فرغت در ارتباط با پیش‌بینی احداث جایگاه سی‌ان‌جی برای پمپ‌بنزین شهرداری نی‌ریز گفت: متأسفانه پیش‌بینی برای آن جایگاه نشده است و ما زیر ساخت‌های لازم را در آنجا نداریم.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها