تعداد بازدید: ۱۴۷۳
کد خبر: ۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ - 2020 02 February
یادداشت اختصاصی
علی‌اکبر همتایی

با توجه به این که در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم که در روز جمعه دوم اسفندماه برگزار می‌شود، مناسب دیدیم مقدمه کتابی با عنوان «جریده انتخابات» که اخیراً به کوشش و اهتمام جناب آقای علی‌اکبر همتایی تدوین، چاپ و منتشر شده، تقدیم خوانندگان عزیز نماییم.

چراغ راه
 بسم‌الله الرحمن الرحیم


وَالْعَصْرِ  (١)  إِنَّ الإِنْسانَ لَفِی خُسْرٍ (٢)  إِلاَّ الَّذِینَ آمَنُوا و عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَتَواصَوْا بِالصَّبْر(٣)


به نام خداوند رحمتگرمهربان


به عصر سوگند(١) که انسانها همه در زیانند(٢) مگرکسانی که ایمان آورده، و اعمال صالح انجام داده‌اند و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند. (٣)


جریده‌ای که پیش رو دارید تمامی مستند و برگرفته از هفته‌نامه نی‌ریزان فارس، حاصل کوشش هیئت تحریریه نی‌ریزان فارس با مدیریت برادر بزرگوارم جناب آقای غلام‌رضا شعبان‌پور می‌باشد و بازگوکننده روال انتخابات سال ١٣٩٤ از ابتدا تا انتهاست که اتحاد و یکدلی مردم را در این راستا به تصویر  می‌کشد  و درسی برای همه دورانها است که اگر همگی با هم متحد  و به جای منافع شخصی و گروهی به منافع مردم شهر و دیارمان اندیشه کنیم، حاصل آن موفقیت و پیروزی است. این اتفاق رویکردی است مصلحانه که تمامی به نفع مردم رقم خورده گزینش این روال منجر به اتحاد و اتفاق  همگی مردم از هرگونه تفکر و عقیده‌ای از موهبت‌های الهی است چرا که به عصر و زمانه قسم که مردم در خسران و زیانند مگر اینکه همدیگر را به عمل صالح ، صبر و شکیبایی در شناخت حق و عمل کردن به حق و تقویت و تبلیغ و ترویج حق و همدلی و یکرنگی و یکی‌‌شدن را در راستای عمل صالح توصیه کرده و برگزینند.


هدف از چاپ این مجموعه در راستای ایجاد وحدت،  همدلی و اتفاق و اتحاد نه فقط در مسیر انتخابات که در همه کارهای عام‌المنفعه جمعی و فردی کارائی داشته و موفقیت و پیروزی را به ارمغان خواهد آورد. 


برای تبرک و تمین گزیده‌ای از تفسیر نوین مرحوم محمدتقی شریعتی سوره عصر صفحه ٢٢١ نگاشته می‌شود. 


«عادت مردم بر این جاری است که اهل هر زمانی از عصر خود شکایت و نکوهش می‌کنند و هر جنایت و فساد از هر کس ببینند تقصیر را  از زمانه می‌دانند و حتی بدکاریها  و تقصیرات شخص خودشان را نیز به مقتضیات زمان منسوب می‌نمایند. 


پرورگار عالم با قسم خوردن به عصر، پندار اینگونه افراد را ابطال می‌نماید و به آنها می‌فهماند که عصر و زمان برای مردم نیکوکار، ظرف خیرات و حسنات است. این خود مردم هستند که به کار نیک اقدام نمی‌کنند و در اجتناب از شر و فساد اهتمام نمی‌ورزند. لفظ زمانه بهانه‌ای برای مردم سست ایمان، ضعیف‌النفسی است که از اندک سود مادی یا مختصر رتبه و مقامی حتی از یک هوس نفسانی نمی‌توانند بگذرند و نیز برای کسانی‌که از زیر بار وظیفه بخصوص وظایف اجتماعی که رنج و دردسر بیشتری دارند شانه خاله می‌کنند وگرنه چه وقت و زمانی است که نشود هیچگونه کار خیر کرد و یا مجبور به فساد و جنایتی شد. 


در خاتمه موفقیت و سربلندی و سرافرازی مردم بزرگوار وطنم نی‌ریز را از خداوند مسئلت دارم.(*)

پی‌نوشت:
*- همتایی، علی‌‌اکبر (١٣٩٨) جریده انتخابات، تهران: سی‌دا، صص ١٣ و ١٤.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها