تعداد بازدید: ۲۳۵۶
کد خبر: ۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ - 2019 27 November
آثار کاظم زردشت هنرمند نی‌ریزی انجمن خوشنویسان در نمایشگاه «مکتب شیراز» در محل گالری «نتا آرت» شهر استانبول به نمایش گذاشته شد.
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی: کاظم زردشت که با همراهی جمعی از خوشنویسان استان فارس به سرپرستی استاد علیرضا تل‌جنگانی مدرس انجمن خوشنویسان شیراز در این نمایشگاه حضور یافته بود گفت: این نمایشگاه شامل 57 اثر خوشنویسی و تذهیب با موضوعات آیات قرآن کریم و احادیث بود که از بیست و سوم آبان تا اول آذر به مدت 7 روز در منطقه «آجی‌بادم» شهر استانبول برپا شد.

وی افزود: گالری «نتاآرت» با هدف معرفی هنر ایرانی، اساتید و هنرمندان ایران به هنر دوستان ترک، همواره میزبان هنرمندان ایرانی است.

زردشت اهمیت برگزاری این نمایشگاه را در راستای همکاری‌های فرهنگی و هنری، و برقراری پل ارتباط هنری دو کشور ایران و ترکیه دانست و گفت: این رویداد به لحاظ نزدیکی استانبول به اروپا و خاورمیانه، قرابت‌های فرهنگی و فعالیت‌های هنرمندان خوشنویس کشور ترکیه مورد اهمیت و توجه ایرانیان و استقبال گرم مردم ترک قرار گرفت.

گفتنی است کاظم زردشت متولد سال 1360 هنرآموخته فوق ممتاز خوشنویسی است که به مدت 18 سال در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی خوشنویسی را ابتدا نزد سعیدرضا کامرانی دایی خود و سپس از محضر استاد سید عطاءلله طغرایی در انجمن خوشنویسان نی‌ریز بهره برده است.

او پس از اخذ سطح ممتاز از انجمن خوشنویسان نی‌ریز در  محضر اساتیدی همچون استاد حمیدرضا نادری و استاد علیرضا تل‌جنگانی در انجمن خوشنویسان شیراز نیز بهره گرفته است.

زردشت پس از دریافت سطح فوق ممتاز، هشت سال است که نزد استاد تل جنگانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

زردشت نمایشگاه‌های جمعی زیادی را در سطح شهرستان، استان و کشور برپا نموده و در جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای و استانی حائز مقام برتر شده است.

یکی از آثار این هنرمند فعال خوشنویس چندی پیش پس از برگزیده شدن در مرحله اول داوری جشنواره ملی خوشنویسی«ع» که به میزبانی شهرستان جهرم برگزار شد به مرحله نمایشگاه این جشنواره ملی راه یافت.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
خیلی زیباست
خارجی ها عاشق خط نستعلیق هستند چون زیباترین خط دنیاست
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها