تعداد بازدید: ۱۲۶۴
کد خبر: ۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ - 2019 26 October
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز وقف را باقیات‌الصالحاتی دانست که انسان به وسیله آن پرونده اعمالش را برای همیشه باز می‌گذارد.
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 3 آبان، وقف را صدقه جاریه خواند و اظهار داشت: «مردم مسلمان باید برای مخارج امور دینی و مذهبی از جمله برای مساجد، حسینیه‌ها، مدارس علمیه، کتابخانه‌ها و کارهای دیگر وقف کنند. این سنتی است که از پیامبر(ص) شروع شده و خاندان او برای ما به جا گذاشته‌اند. شما هم برای برپایی شعائر مذهبی به خاندان پیامبر(ص) اقتدا کنید.»

ایشان در جایی دیگر، به ساخت جت یاسین به دست جوانان متخصص ایرانی اشاره کرد و گفت: «هر قدر دشمنان ما را تحریم کنند، ملت ایران بیشتر و بهتر عمل می‌کند. هر چه پول خرج می‌کنند، به ضررشان تمام می‌شود.»

خطیب جمعه نی‌ریز حمله ترکیه به کردهای سوریه را محکوم کرد و گفت: «اگر ترکیه و آمریکا برنامه‌ریزی کرده‌اند، ضرر خواهند کرد. این جنگ عاقبت ندارد و به ضرر مسلمانها تمام می‌شود.»

عضو خبرگان رهبری به تصمیم دولت مبنی بر حذف یارانه افراد پردرآمد اشاره کرد و عنوان داشت: «اگر چه دیر شده، اما کار خوبی است. باید به افراد ناتوان کمک کرد؛ نه افراد متمکن. افراد فقیر باید از سرمایه‌های مملکت بهره ببرند.»

آیت‌ا... فقیه به مسئله کاپیتولاسیون در زمان پهلوی اشاره کرد و گفت: «استقلال قضایی ایران با این قانون زیر سؤال رفت و امام(ره) اعتراض کرد. من در منزل امام(ره) یادم است که فرمود این خبیثها ما را فروختند.»

ایشان سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت و از همه کسانی که در جریان مراسم پیاده‌روی اربعین مشارکت و همراهی کردند، تشکر کرد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها