تعداد بازدید: ۱۸۷۶
کد خبر: ۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵ - 2019 30 June
شهر فرنگ
محمد جلالی گروه هنر

ما ایران را خیلی دوست داریم! ما خیلی باحالیم! ما به کشورمان افتخار می کنیم! ما و ما و ما...


در تلویزیون ایران این جملات به وفور دیده می‌شود؛ کلماتی زیبا که از سوی مجریان و سلیبریتی‌ها مختلف مطرح می‌گردد.


اما وقتی قرار است اینگونه وانمود کنید که ایران بهترین کشوری است که ما در آن زندگی می‌کنیم و این شمایید که باید ایران را بسازید، ماجرای تابعیت برای فرزند دردسرساز می‌شود!


این روزها رامبد جوان و نگار جواهریان در صدر فضای مجازی قرار دارند. می‌گویند این زوج هنری به کانادا رفته‌اند تا فرزندشان را در آنجا به دنیا بیاورند؛ ادعایی که نه تأیید و نه رد شده است.


رامبد جوان گفته سفرشان به کانادا برای مشارکت در اکران فیلم «قانون مورفی»  است ولی اگرهای نزدیک به واقعیت دامنشان را گرفته و سبب شده تا در پیج اینستاگرام مجری خندوانه بیش از سه هزار کامنت درج شود که غالباً این مسئله را مطرح کرده‌اند که پشت پرده اکران، نزدیکی زایمان خانم بازیگر است و او رفته تا بتواند برای فرزندش تابعیت کانادا بگیرد. هر چند بر اساس ادعای پرویز پرستویی خانواده نگار جواهریان ساکن کانادا هستند و حضور نگار در آنجا ممنوعیتی ندارد.


واکنش‌های این چنینی فقط مربوط به سلبریتی‌ها نیست و افراد چهره در پیکان تیز این انتقاد قرار دارند حال چه معمم باشد، چه سیاست‌مدار و چه اقتصاددان! هر چند افراد جامعه، برایشان انتقاد کردن از سلیبریتی راحت‌تر است چرا که کمترین بازخورد اجتماعی و سیاسی دارد. 


منتقدان انتظار ندارند فردی از قاب تلویزیون و رسانه‌های مختلف خود را عاشق ایران بداند اما رفتار این چنینی داشته باشد!


اخیراً فیلمی از ستاره اسکندری با حجابی خارج از عرف در خارج منتشر شد اما اینکه چرا واکنش‌ها نسبت به رامبد جوان و آزاده نامداری کمتر بوده به این دلیل است که حرف آنان با عملشان ٢ تا شده است و همین آتش و خشم اعتراض را برانگیخت. 


ای کاش مثل کشورهای شرق آسیا همچون ژاپنِ پس از جنگ جهانی، همه می‌آمدند با استفاده‌ از تمام توانِ فکری و مالی، ایران را بسازند اما افسوس که این روزها چهره‌ها به دنبال راهی دیگر هستند!


اگر از شعار جدا می‌‌شدیم، می‌شد ایرانی ساخت که همه دوست داشتند در آن باشند!


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها