تعداد بازدید: ۲۶۱۸
کد خبر: ۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱ - 2018 30 December
شهر فرنگ
عصر ایران؛ نهال موسوی: تلویزیون امسال رویکرد جدید و قابل توجهی داشت و اولین اقدام جالب توجه این بود که اکثر برنامه های یلدایش در ٢ شب پنج‌شنبه و جمعه شب ارائه شد.

شبکه یک با برنامه «فرمول یک» ویژه شب یلدا، شبکه ٢ با برنامه «امشب مثل هر شب نیست»، شبکه ٣ با «شب آرام»، شبکه ٤ با «چله‌نشین»، شبکه ٥ با «شب‌نشین» و شبکه نسیم با مجموعه برنامه‌های «چهل تیکه»، «کودک شو» و «خندوانه» ویژه شب یلدا سعی کردند در این ٢ شب تنوع و نشاطی در کنداکتور برنامه‌هایشان داشته باشند.


امسال که بر حسب اتفاق شب یلدا و آخر هفته با هم مقارن شده بود، این تصمیم مدیران صدا و سیما که این برنامه‌ها را در ٢ شب پخش کردند قابل تحسین است، جامعه جوان ما نیاز به شادی و نشاط دارد و همواره باید دنبال بهانه‌ای بود که شادی را در جامعه تسری بخشیم و این رویه درستی است که نهادهای تأثیرگذار به آن روی آورند.


این موفقیت تلویزیون در این ٢ شب یلدایی چندین دلیل دارد که قطعاً یکی از آنها همراهی با مردم است.


در این مجموعه برنامه‌های یلدایی ترکیب و تنوع مهمانان برنامه‌ها بسیار جالب توجه بود که از افراد عادی جامعه و نخبگان علمی گرفته تا افراد مشهور و معروف شناخته شده به عنوان سلبریتی (ورزشی، سینمایی، موسیقی و...) در آن دیده می‌شد.


از لحظات جالب توجه می‌توان اشاره کرد به پوشیدن لباس پاکبانان شهرداری توسط رضا رشیدپور و حضور فریبرز لاچینی و حرف‌های صریح او در برنامه «شب آرام» شبکه ٣، شاهنامه خوانی کُردی همراه با ساز در برنامه «چله نشین» شبکه ٤ و سخنان جالب توجه اشکان خطیبی راجع به محیط زیست و... در شبکه ٢ و حضور فوتبالیستها و خوانندگان و... در شبکه ٥، تصاویر آرشیوی از برنامه‌های قبلی هنرمندان درگذشته چون داود رشیدی، مرتضی احمدی، خسرو شکیبایی، بهرام شفیع، حسین پناهی، منوچهر نوذری و... در برنامه چهل تیکه شبکه نسیم و ...


در شب یلدا بسیاری از هموطنان به دلایل مختلف شغلی، بیماری و ... از خانواده‌هایشان دور هستند و تلویزیون شاید تنها مونس خلوت آنهاست چه نیک است که جعبه جادو این امکان را فراهم می‌سازد که آنها هم در این جشن شریک می‌شوند.


تجربه نشان داده است مردم ایران هر گاه که برنامه، سریال یا فیلمی از تلویزیون پخش شده و استاندارد‌های لازم را داشته از آن استقبال کرده‌اند.


هرگاه توجه به شبکه‌های ماهواره‌ای بالا گرفته و سیل مخاطبان را به سوی خود می‌کشاند نتیجه ضعیف شدن عملکرد شبکه‌های داخلی است، در واقع این خود تلویزیون است که مشخص می‌کند مردم نگاهشان را به سوی او بچرخانند یا از این رسانه فراگیر روی برگردانند.


جامعه به برنامه‌های خوش ساخت، شاد و مفرح نیاز دارد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها