تعداد بازدید: ۱۳۱۳
کد خبر: ۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ - 2018 08 October
محبوبه ناصری، نی‌ریزان فارس: ٢٠٧ طرح اشتغال‌ روستایی و فراگیر در شهرستان نی‌ریز تصویب و جهت استفاده از تسهیلات به بانک معرفی‌شده‌اند.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ضمن تأیید این مطلب گفت: کار ثبت‌نام از متقاضیان به شکل جدید از ابتدای بهمن سال ١٣٩٦ آغاز شده و آماری که در زیر ارائه می‌شود از آن تاریخ تا پایان شهریورماه امسال است.
 
طیبه‌کمالی به تشریح دو طرح روستایی و فراگیر پرداخت و گفت: از محل اعتبارات روستایی ١٩٦ طرح به ما ارائه شد که ١٢٨ طرح با اعتبار ٣٣٠٣٩٧ میلیون ریال از محل تسهیلات روستایی با اشتغالزایی ١٠٤٤ نفر مورد تصویب قرار گرفت و ٦٨ طرح نیز رد شد.
 
در طرح فراگیر ١١٦ طرح به ما ارائه شد که از این بین ٧٩ طرح با اعتبار ١٩٨١٣٦٠ میلیون ریال با اشتغالزایی ٩٤١ نفر به کمیته فنی استان معرفی شدند.
 
... گفتنی است از ١١٦ طرح ارائه شده ٣٧ طرح مورد تأیید قرار نگرفت.
 
با بیان اینکه اعتبارات تعلق گرفته به شهرستان در بخش روستایی ١١١٧١١ میلیون ریال و در بخش اشتغال فراگیر ١٨١١٢٧ میلیون ریال می‌باشد، گفت: شهرستان نی‌ریز تاکنون سه برابر اعتبار تعیین شده طرح به استان معرفی کرده است. 
 
وی طرح‌های ارسال شده به بانک در بخش اشتغال روستایی را ١٢٨ طرح اعلام کرد و گفت: این طرح ها با اعتبار٣٢٩٨٩٧ میلیون ریال و اشتغالزایی١٠٤٢ نفر به بانک‌ها ارسال شده و از این تعداد ٥٧ طرح با اعتبار٨٢٢٤٦ میلیون ریال و اشتغالزایی ٨٣٦ نفر به تصویب رسیده است که تاکنون به ٤٧ طرح با اعتبار ٤٣٢٤٠ میلیون ریال با اشتغال‌زایی ٧٤٦ نفر وام پرداخت شده است.
 
کمالی در مورد وام‌های تخصیص یافته در بخش فراگیر گفت: در بخش اشتغال فراگیر نیز٧٩ طرح با اعتبار ٤٨١٣٦٠ میلیون ریال با اشتغال‌زایی ٧٤١ نفر به بانک معرفی شده است که از این میان ٢ طرح با اعتبار ١٩٠٠ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ٩ نفر تصویب که تاکنون فقط به یک طرح با اعتبار ٩٠٠ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ٥ نفر وام پرداخت شده است.
وی یادآور شد: وام‌های اشتغال روستایی با سود ٦ درصد و اشتغال فراگیر با سود ١٨ درصد و یارانه ٥ درصدی پرداخت می‌‌شود.
 
به گفته کمالی مراحل پرداخت وام در کلیه بانک‌های شهرستان از جمله بانک کشاورزی، سپه، ملی، رفاه، تجارت، صادرات، ملت، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی انجام می‌شود.
 
وی روند ثبت‌نام در سامانه کارا تا معرفی‌به بانک را حدود ٢٠ روز خواند و گفت: به خاطر کمبود اعتبار از اول مهرماه به بعد ثبت‌نام جدید در بخش اشتغال روستایی تعطیل شده است.


تجهیز و راه‌اندازی کارگاه سراجی سنتی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها