تعداد بازدید: ۱۷۶۰
کد خبر: ۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 2018 02 July
سرمقاله
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

در خبری که در صفحه اول این شماره با عنوان «نی‌ریز نیازمند رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی» چاپ شده معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد نی‌ریز بر ضرورت پیگیری تأسیس رشته‌های مذکور تأکید کرده است.

در همین زمینه ضروری است چند نکته در تأیید این درخواست ذکرکنم:

١- در دهه اول انقلاب تأسیس دانشکده پزشکی به وسیله سازمان بهداری سابق فارس و دانشگاه علوم‌پزشکی فعلی در دوره تصدی جناب آقای دکتر علی دیانت به طور جدی مطرح شد در حدی که زمینی در مکان فعلی شهرک انتظام برای آن پیش‌بینی و تابلویی هم نصب گردید اما متأسفانه موضوع دنبال  نشد.

دانشگاه آزاد نی‌ریز هم در دهه ۱۳۷۰ چند سال پیگیر دریافت مجوز تأسیس رشته‌های پیراپزشکی شد که متأسفانه محقق نگردید اما در وضعیت کنونی پیگیری این موضوع از چند جهت حائز اهمیت است.

١- خوشبختانه بیمارستان جدید نی‌ریز در حال اتمام و راه‌اندازی است. لذا زمینه گذراندن دوره‌های بالینی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی فراهم می‌شود.

۲- دانشگاه آزاد نی‌ریز علاوه بر همجواری با بیمارستان جدید از امکانات زیربنایی آموزشی همچون فضای آموزشی مدرن و مناسب برخوردار است.

٣- با توجه به فعال بودن رشته‌های پرستاری و مامایی در استهبان، امکان استفاده از اساتید و اعضای هیئت علمی وجود دارد.


٤-  تعداد دانش‌آموزان گروه علوم تجربی شهرستان نی‌ریز در سال ۹۶ برابر با ٩٣٩ نفر و در کنکور امسال ١٠١٢ نفر بوده است. تعداد افرادی که در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دولتی و غیر دولتی پذیرفته می‌شوند بسیار کمتر از متقاضیان و داوطلبان است. اگر رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در نی‌ریز دائر شود بخشی از این متقاضیان مستعد، موفق به ادامه تحصیل در شهر و دیار خود می‌گردند.

 با توجه به موارد بالا لازم است:
١- جامعه پزشکی شهرستان نی‌ریز اعم از کسانی که ساکن شهرستان هستند و کسانی که ساکن مرکز استان و تهران هستند، به طور جدی و با هماهنگی و همگرایی تأسیس این رشته‌ها را در قالب دانشکده‌ای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز یا راه‌اندازی این رشته‌ها در دانشگاه آزاد نی‌ریز دنبال کند.

٢- مسئولان شهرستان نیز این موضوع را سرلوحه کار قرار دهند و با ارائه طرح توجیهی و دنبال کردن مداوم آن در سطح استان و کشور، کار را به یک سرانجام مفید برسانند.

شاد و سالم و موفق باشید


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها