تعداد بازدید: ۳۴۴۲
کد خبر: ۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ - 2016 25 April
فرماندار نی‌ریز:
فرماندار نی‌ریز در نشست انتخاباتی که با خبرنگاران نی‌ریز داشت از در نظر گرفتن تدابیری برای جلوگیری از تقلب در انتخابات خبر داد. وی همچنین اضافه نمود که مردم نی‌ریز در وقت قانونی که از 8 صبح جمعه 10 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 6 بعدازظهر ادامه می‌یابد رأی خود را به صندوق بیندازند؛ چرا که امکان تمدید زمان رأی‌گیری بسیار کم است.

فرماندار نی‌ریز همچنین افزود: با آمادگی کامل به استقبال انتخابات می‌رویم و در دور دوم همانند دور نخست 2300 نفر در ستاد انتخابات و حوزه‌های رأی گیری نی‌ریز مشغول به فعالیت هستند و این آمار در کل حوزه انتخابیه 3500 نفر می‌باشد.

وی یادآوری نمود که کاندیداها تنها تا 8 صبح روز پنج‌شنبه مجاز به تبلیغات می‌باشند و بعد از آن 24 ساعت سکوت تبلیغاتی خواهد بود.

مهندس امیری از ورود نیروهای یگان ویژه استان به نی‌ریز در روز انتخابات خبر داد و گفت: جهت تأمین امنیت فضاهای بیرونی شعب، از یگان ویژه‌ای که از استان می‌آیند استفاده خواهد شد و امنیت شعب نیز بر عهده نیروی انتظامی می‌باشد.

مسئول ستاد انتخابات حوزه نی‌ریز و استهبان از ورود دستگاههای هویت‌یاب به جای دستگاههای کامپیوتری خبر داد و گفت: این دستگاهها در مراکز استانها در دور اول استفاده می‌شده و قابلیت تشخیص هویت رأی دهندگان و اینکه مجاز به رأی دادن می‌باشند یا خیر را دارد.

 امیری یادآوری نمود: تنها کسانی می‌توانند در دور دوم بار دیگر رأی دهند که یا در همین حوزه و در مرحله اول رأی داده ‌اند و یا اینکه در مرحله نخست در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند.

وی عنوان نمود که رأی تکراری در مرحله نخست بسیار اندک بوده و لیست کسانی هم که متهم هستند تکراری رأی داده‌اند به مقامات قضایی داده می‌شود و در دور دوم این مسأله با دقت بیشتری پیگیری خواهد شد.

رأی اولی‌ها به گفته فرماندار باید متولد 1377.02.10 به قبل باشند.

وی هشدار داد که با  حرکت‌های سازمان یافته به شدت برخورد می‌شود و تدابیری برای آن اندیشیده شده است.

شایان ذکر است در انتخابات مرحله دوم 99 شعبه در نی‌ریز و 60 شعبه در استهبان (مجموعاً 159 شعبه) رأی‌گیری را انجام می‌دهند. جمعیت واجد شرایط برای رأی‌گیری در حوزه انتخابیه 140.677 نفر می‌باشد.

گفتنی است افرادی که شاهد هرنوع تخلفی در روز انتخابات باشند می‌توانند مراتب را با فرمانداری، بخشداری‌ها، اعضای هیأت‌های نظارت و بازرسی در میان بگذارند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها