تعداد بازدید: ۱۷۴۱
کد خبر: ۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ - 2018 19 February
نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در روز 29 بهمن‌ماه و در نطق 3 دقیقه‌ای خود در مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور و وزیر نیرو را مورد نقد قرار داد.
به گزارش هورگان؛ دکتر اصغر مسعودی در ارتباط با وضعیت بختگان گفت: بختگان دومین دریاچه بزرگ کشور بر اثر کمبود بارش، عدم مدیریت آب، آبگیری سدهای بالادستی، و عدم تأمین حقابه محیط زیست پریشان شده است. حالش خراب است. پژمرده، رنجور، چروکیده، و بی‌رمق   است.

دریایی از گرد و غبار و خشکسالی کمر به قتل این خاک بسته؛ آب نیست و جمعیت آب می‌رود. 

مردمی که غیر از دامداری و کشاورزی کاری نمی‌دانند بیکار شده‌اند. کارد فقر به مغز استخوان رسیده و دیگر با سیلی هم صورت‌ها سرخ نمی‌شود. مرگ بختگان تنها مرگ یک دریاچه نیست. 

نگذارید فارس خوزستان شود و شیراز، اهواز. 

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در تذکری به وزیر بهداشت و درمان هم گفت: هر چند بیمارستان بی‌حصار استهبان به محل عبور گوسفندان تبدیل شده است ولی آنچه بیش از این به بهداشت و درمان ضربه می‌زند بی‌توجهی به پزشکان و نخبگان است. تأخیر یکساله حقوق و کارانه پزشکان در نهایت به ضرر بیماران و درمان است. 

آقای وزیر مشکل طرح پزشک خانواده، طرح جامع سلامت، بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی را حل کنید.

دکتر مسعودی با اشاره به وضعیت سد رودبال وزیر را خطاب قرار داد و گفت: سد رودبال با 80 میلیون مترمکعب آب،  مشکل آب شهرهای مختلف را تأمین می‌کند و همه باید از آب بهره‌مند شوند.  انتقال آب به شهرستان استهبان و روستاهای همجوار سد نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرند. 

سد چشمه عاشق در شهرستان نی‌ریز با 40 میلیون متر مکعب آب، پاسخگوی آب شرب، کشاورزی،  و صنعت منطقه است. متأسفانه علی‌رغم مشکل آب شرب و کشاورزی هنوز شبکه انتقال آب سد عملیاتی نشده است.  در زمستان هم آب سد تبخیر و درختان و تشنگان منتظر هستند.

برای اسکان دو روستای مردم رودبال استهبان که خانه‌هایشان قربانی سد شده‌اند، بعد از 15 سال هنوز کاری صورت نگرفته است.  آیا مردم نجیب باید هنوز آواره باشند؟

وی در ادامه از مسئولان خواست تا اراضی شیب‌دار را به مردم برای امر کشاورزی آزاد کنند و در این ارتباط گفت: در این باره فقط نیاز به تدبیر و اعتبار دارد.

دکتر مسعودی همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت هم تذکر داد و گفت: عوارض آلایندگی و حقوق معادن که بر اساس قانون باید صرف زیرساخت‌ها شود و حق مردم است نادیده گرفته می‌شود. سهم مردم از معادن، مالیات  و کارخانجات نبایدآلودگی و آزردگی و   تخریب زیرساخت‌ها باشد. 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها