تعداد بازدید: ۱۶۰۹
کد خبر: ۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱ - 2017 17 December
اداره هواشناسی نی‌ریز در اطلاعیه‌ای به کشاورزان توصیه‌های چندگانه‌ای را ارائه نمود.

1- با توجه به احتمال کاهش دمای هوا اواسط هفته به خصوص در مشکان، دهچاه، آباده و قطرویه، از مصرف کودهای ازته به صورت سرک در مزارع خودداری شود، همچنین با توجه به بارش‌های اخیر و احتمال وجود شبنم در مزارع تا چهارشنبه هفته جاری از سم‌پاشی علیه آفات اجتناب شود.

2- باغداران نسبت به دادن یخ آب زمستانی در باغات به‌ویژه باغات پسته اقدام نموده و گلخانه‌داران هم حتماً نسبت به تأمین سوخت و دمای بهینه محیط گلخانه و چک نمودن لوله‌های دودکش اقدام نمایند.

3- کشاورزان از انجام عملیات خاک‌ورزی به دلیل پایین بودن دما و احتمال یخبندان خودداری کنند. زنبورداران نیز به تغذیه مناسب زنبورها در روزهای آتی اهمیت داده و گاوداران نیز جهت جلوگیری از سرماخوردگی گوساله‌های تازه متولد شده تمهیدات لازم به کاربرند. 

4- در ساخت‌و ساز ابنیه‌های فنی هیدرولیکی مانند کانال‌های پوشش شده و استخر ذخیره آب، عملیات بتون‌ریزی در صبح انجام شود و در ساعات بعدازظهر متوقف گردد. 

از همکاری و مساعدت کارشناسان محترم در بخش‌های مختلف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز و کارشناسان محترم اداره کل هواشناسی استان که ما را در این امر یاری می‌کنند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها