تعداد بازدید: ۲۴۶۲
کد خبر: ۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵ - 2017 12 November
گفتگوی اختصاصی با بهروز بقایی؛
محمد جلالی/گروه هنر

ماهواره‌ها  داروی همه چیز هستند به غیراز زندگی! 

 

بهروز بقایی لاکه (زاده ۱۷ تیر ۱۳۳۲) بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است.


بقایی در محله عشرت‌آباد تهران به دنیا آمد. پس از دریافت دیپلم برای تحصیل در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران رفت. او پس از ورود به صحنه حرفه‌ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شد.


بقایی فعالیت خود در زمینه تئاتر را با نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» اکبر رادی در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۹ با فیلم سینمایی «تاریخ‌سازان» (به کارگردانی هادی صابر) فعالیت سینمایی خود را نیز آغاز کرد. بقایی همچنین دانش‌آموختهٔ بازیگری و کارگردانی دانشگاه هنر در سال ۱۳۵۷ و همسر سابق پرستو گلستانی (بازیگر) است.

 


بقایی همواره همکاری نزدیکی با بیژن بیرنگ و مسعود رسام دارد که از آن جمله می‌توان به مجموعه تلویزیونی «همسران»، «سرزمین سبز»، «قطار ابدی» و «سیب خنده» (مجموعه طنز برای کودکان) اشاره کرد.


از آخرین فعالیت‌های تلویزیونی وی می‌توان به کارگردانی سری دوم مجموعه «بازهم زندگی» اشاره کرد.


بهروز بقایی در آبان ۱۳۸۸ پیش ‌از حضور در اجرای نمایش «هملت با سالاد فصل» دچار عارضه قلبی شد و در بیمارستان بستری شد. او قبل از ورود به تماشاخانه سنگلج دچار سکته قلبی و مغزی شد که بلافاصله بعد از این اتفاق به بیمارستان شماره ۲ انتقال داده شد. اما به دلیل کمبود امکانات بیمارستان به بیمارستان جم انتقال داده شد.


وی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تهران مهمان غرفه نی‌ریزان فارس بود؛ بقایی در ابتدا گفت: خوشحالم که در خدمت نسل جوانی از این مملکت هستم که خلاق، فعال، مواظب و هوشیار کار می‌کنند.


 بقایی علت حضور کم رنگش را در فصل آخر برنامه خندوانه اینگونه عنوان نمود: متأسفانه کسانی که با بنده همکاری می‌کردند انسان‌های سپاسگزاری نبودند. البته ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و این طبیعی است؛ یک جایی می‌شود کار کرد و جایی دیگر خیر! من با مردم ایران قراری گذاشته‌ام که تا بتوانم آنها را شاد کنم و بی‌تردید اگر من را از این در بیرون کنند از پنجره وارد خواهم شد. هیچ مشکلی من را نمی‌تواند از هدفم دور و از مسیر خارج کند.


وی هدف اصلی بازیگران را کاهش استرس بینندگان خواند و گفت: بی‌تردید هدف یک بازیگر همین است و برنامه‌هایی مثل «خنداونه» و «دورهمی» می‌تواند در جهت کاهش استرس مردم مؤثر باشند. مردم با دیدن اینگونه برنامه‌ها می‌توانند سرزنده باشند و دل تنگ نشوند. اما در برخی مواقع همین برنامه‌ها به بیراهه می‌روند. ما موظفیم که برای مردم یک سرگرمی سالم درست کنیم.


زمانی موفقیم که مردم پای برنامه‌های ما بنشینند و هیچ وقت کانال تلویزیونی را عوض نکنند. اما به همین خانه خودتان نگاه کنید، مردم رو به ماهواره‌ها آورده‌اند که داروی همه چیز است به غیراز زندگی! من می‌ترسم. به قول معروف: این ره که تو می‌روی به ترکستان است...


این بازیگر چهره سینمای ایران در خصوص فعالیت حرفه‌ایش گفت: در حال حاضر در یک فیلم سینمایی به کارگردانی عبدالحی شماسی مشغول بازی هستم و قرار است یک فیلم را هم خودم کارگردانی کنم که اولین روز جنگ در آبادان را به تصویر می‌کشد.


وی بازیگری را در سینما شانسی خواند و گفت: ببینید بازی کردن در سینما اقبالی و شانسی است. اما همه از جمله جوانان باید بیایند. بازیگر مثل دانه‌های یک زمین کشاورزی است و سینما به بازیگران زیادی احتیاج دارد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها