تعداد بازدید: ۱۹۲۲
کد خبر: ۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ - 2017 07 November
مسئول واحد باغبانی مديريت جهاد كشاورزی شهرستان نی‌ريز از آغاز برداشت زعفران از سطح 33 هكتار از اراضی بخش پشتكوه اين شهرستان خبر داد.
سعيد ضيغمي اظهار کرد: سطح کشت شده زعفران در نی‌ریز درسالهای گذشته 17 هکتار بود که با استقبال خوب کشاورزان و ضرورت کاشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف بخصوص در منطقه مشکان، امسال شاهد افزایش حدود 35 درصدی کشت این محصول نسبت به پارسال بودیم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود سال آینده سطح بیشتری به کشت زعفران در این منطقه اختصاص یابد.

ضيغمی افزود: با توجه به عملکرد 5 کیلوگرم محصول زعفران خشک در هر هکتار از اراضی مثمر، پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع بیش از 160 کیلوگرم زعفران خشک تولید شود که در طول مدت 45 روز زمان برداشت، زمینه ایجاد بیش از سه هزار فرصت شغلی فراهم می‌شود. 

مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: زعفران تولید شده هم بصورت گل تر به فروش می‌رسد که در منازل اقدام به جداسازي پرچم می‌شود و هم بصورت خشک شده پس از مصارف داخلی به بازارهای شهرها و استانهای همجوار عرضه می‌شود. 

ضيغمی همچنین گفت: علاوه بر نبود صنایع بسته بندي، در حال حاضر مهمترین مشکل کشاورزان، نبود نقدینگی برای خرید پیاز زعفران از مناطق دوردست است که اگر شرایطی برای تأمین منابع مالی در قالب تسهیلات آسان فراهم شود، قطعاً به توسعه و افزایش تولید این محصول ارگانیک و با ارزش کمک مؤثری می‌شود. 

وی اظهار داشت: شرایط بحران آب در شهرستان و لزوم بهره‌برداري بهینه از منابع آبی بخصوص در مناطقی که مستعد کشت جایگزین هستند و اهمیت برنامه‌ریزی در راستای اجراي سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، می‌طلبد با ترغیب کشاورزان و برنامه‌ریزی صحیح و ارائه الگوهای مناسب، به سمتی برویم که کشت گیاهان دارویی و کم آب‌بر را در این شهرستان توسعه دهیم. 




منبع: روابط عمومی مديريت جهاد كشاورزی شهرستان نی‌ريز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها