تعداد بازدید: ۱۸۱۲
کد خبر: ۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ - 2017 08 October
مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز، از آغاز عملیات کاشت دانه روغنی کلزا در سطح 240 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
مجتبي شعاع اظهار کرد: عملیات کشت کلزا در سطح 16 هکتار از دهم مهرماه در حومه شهرستان آغاز شد و تا نیمه آبان‌ماه در سایر مناطق شهرستان ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود با 200 درصد رشد، در مجموع بالغ بر 240 هکتار از اراضي شهرستان به کشت كلزا اختصاص يابد.

وي افزود: تاکنون 1700 کیلوگرم بذر گواهی شده کلزا و کودهای فسفاته و پتاسه توسط اتحادیه باغداران خریداری و بين کشاورزان در حال توزيع بوده و امیدواریم امسال با کلاس‌های آموزشی که در همین زمینه برای بهره‌برداران برگزار شده، شاهد عملکرد مطلوبی در تولید کلزا باشیم. 

شعاع گفت: با توجه به نیاز شهرستان بویژه در بخش آباده‌طشک به ماشين آلات و ادوات برداشت محصول، از محل کمک‌های تسهیلات كلزا در سال جاری، یک دستگاه بذرکار توسط یکي از کشاورزان خریداری شده و مناطق آماده کشت را پوشش خواهد داد.

وي در پايان با اشاره به اهميت كشت كلزا و نياز كشور به توليد اين دانه روغني، از كشاورزان بخش زراعت شهرستان كه مايل به كشت كلزا هستند خواست تا در فرصت باقي مانده سريعاً براي پيگيري كشت،  به مراكز خدمات جهاد كشاورزي منطقه خود مراجعه نمايند.




روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها