تعداد بازدید: ۱۶۸۱
کد خبر: ۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۳ - 2017 07 June
حجم آب پشت سدهای استان به یک میلیارد و ۴۴۸ میلیون متر مکعب رسید .
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس از پر شدن حدود ۵۰ درصد از مخازن سدهای استان خبر داد و گفت:در هر ثانیه ۱۸ مترمکعب به حجم آب در سدهای استان اضافه می شود .
محمدرضا ارجمند درخصوص وضعیت سدهای استان، افزود: سدهای فارس ۲ میلیارد و ۹۲۱ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب دارند که اکنون یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون مترمکعب آب در این سد‌ها جمع شده که این مقدارآب کمی بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت سدهای استان است.
وی گفت: از یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون متر مکعب آب موجود در سدهای استان، ۴۸۶ میلیون متر مکعب آن حجم مرده آب است و فقط ۱۰۰۶ میلیون متر مکعب قابل استفاده است.
به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، در سد درودزن با گنجایش ۹۹۳ میلیون متر مکعب تنها ۳۹۷ میلیون متر مکعب آب جمع شده که از این میزان ۳۳۰ میلیون متر مکعب آن حجم مرده آب است و فقط ۶۷ میلیون مترمکعب از آب موجود در این سد قابلیت استفاده دارد.
ارجمند اضافه کرد: در سد ملاصدرا با گنجایش ذخیره سازی ۴۴۰ میلیون متر کعب آب، ۶۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده که ۶۰ میلیون متر مکعب آن حجم آب مرده است.
وی ادامه داد: در سد سلمان فارسی با ۹۷۰ میلیون مترمکعب گنجایش ذخیره آب، ۸۳۲ میلیون مترمکعب آب موجود است و در سد تنگاب فیروزآباد نیز با گنجایش ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب، ۶۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی شده است.
به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، حجم آب مرده در سد سلمان فارسی ۷۰ میلیون مترمکعب و در سد تنگاب فیروزآباد ۴ میلیون مترمکعب است.
ارجمند اضافه کرد: در سد رودبال نیز با ۸۲ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب ۷۹ میلیون متر مکعب آب در آن موجود است که ۱۰ میلیون متر مکعب آن حجم مرده است.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس افزود: در سد چشمه عاشق نیز با ۶۹ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب ۴۴ میلیون متر مکعب آب در آن موجود است.
ارجمند درخصوص وضعیت در سد سیوند و ایزدخواست نیز گفت: حجم ذخیره آب در این دو سد به دلیل نبود باردنگی مناسب در حوضه آبریز اطراف آن چندان چشمگیر نیست.
وی درخصوص ممنوعیت شنا در اماکن و تاسیسات آبی و رودخانه‌های استان هشدار داد و از افراد خواست از شنا در این مکان‌ها خودداری کنند و گر نه عواقب آن با خود افراد است.



منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس
برچسب ها: وضعیت ، حجم ، سد ، فارس ، آب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها