تعداد بازدید: ۱۷۷۳
کد خبر: ۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰ - 2017 28 May
رئيس پليس راهور استان فارس گفت: در صورت توقف وسايل نقليه در محل توقف ممنوع، ماموران بر اساس ماده 2 قانون رسيدگي به جرایم رانندگي مكلفند ضمن صدور قبض جريمه، نسبت به انتقال وسيله نقليه اقدام کنند.
رئيس پليس راهور استان فارس گفت: در صورت توقف وسايل نقليه در محل توقف ممنوع به ویژه در پياده روها و ترك يا امتناع راننده از حركت، ماموران بر اساس ماده 2 قانون رسيدگي به جرایم رانندگي مكلفند ضمن صدور قبض جريمه، نسبت به انتقال وسيله نقليه اقدام کنند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ مصطفي عباسي افزود: در مواردي كه طبق اين قانون انتقال وسيله نقليه ضرورت داشته باشد، وسيله نقليه با استفاده از جرثقيل به نزديكترين پاركينگ، مقر انتظامي يا راهنمايي و رانندگي انتقال مي يابد.

وي ادامه داد: هزينه هاي حمل و نقل و توقف وسيله نقليه كه توسط بخش خصوصي وصول مي‌شود حسب مورد به عهده متخلف، مالك، متصرف يا قائم مقام قانوني آنان خواهد بود و هزينه ها برابر با تعرفه‌هايي است كه به پيشنهاد وزارت كشور و به تصويب هيات وزيران رسيده است. رئيس پليس راهور استان فارس ادامه داد: در صورتي كه در اثر حمل يا نگهداري خسارتي به خودرو وارد شود راهنمايي و رانندگي از خسارت ديده حمايت مي‌كند و جبران خسارت مذكور بر عهده حمل كننده يا نگهدارنده است.

عباسي اظهار كرد: اگر قبل از حمل يا در حين حمل خودرو، مالك آن حاضر شود و تقاضاي تحويل خودرو را کند ماموران پليس راهور مكلفند ضمن صدور قبض جريمه، خودرو را به وي تحويل دهند.

وی بيان كرد: در صورتی که وسایل نقلیه شهروندان به علت توقف در مکان های ممنوع، مشمول حمل با جرثقیل باشند، بعد از انتقال به پارکینگ از طریق سامانه پلیس راهور، به دارنده پلاک، پیامک (وسیله نقلیه شما به پارکینگ ...... منتقل گردید) ارسال می شود و در غیر این صورت و عدم اطلاع از مکان وسیله نقلیه، شهروندان باید با پلیس 110 تماس بگیرند تا از طریق پليس راهور استعلام صورت گیرد و نتيجه را دريافت کنند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها