تعداد بازدید: ۱۶۵۷
کد خبر: ۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ - 2017 22 May
هادی جواهرآثار، پیکرتراش نی ریزی سردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی را به سفارش وزارت خارجه ایران ساخت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی به سفارش وزارت امورخارجه ایران توسط هادی جواهرآثار هنرمند نی ریزی در حال ساخت می باشد که در آینده و با هماهنگی های صورت گرفته در فضای سبز وزارت خارجه قبرس نصب خواهد شد. گفتنی است  که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در جهت معرفی و بزرگداشت مشاهیر فرهنگی و ادبی و حمایت از هنرمندان سرشناس و مستعد کشورمان این طرح را به اجرا گذاشته است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز با اعلام اینکه  آقای هادی جواهر آثار پیکره های هنری فاخری را در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و ... خلق کرده افزود: این مجسمه را به سفارش دفتر وزارت امور خارجه ایران جهت نصب در محوطه بیرونی ساختمان وزارت خارجه قبرس ساخته است .

فاطمه قرایی افزود: در این بازدید که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد جمعی از هنرمندان نیز حضور داشتند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد در ادامه با گرامیداشت نام و جایگاه بلند حکیم فردوسی گفت: شهرهای امروزی، سرشار از عناصر و آرایه های نامناسب و آشفته هستند و شهروندان به نوعی غرق در این همه آشفتگی به فضایی زیبا و با نشاط نیازمندند.

وی ورود هنر از جمله هنر مجسمه سازی به فضاهای شهری را در رفع خستگی روحی و جسمی و تلطیف و زیباسازی محیط موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که از هنرمند توانمند نی ریزی در این زمینه بهره بیشتری برده شود.

این در حالیست که پیشتر تندیس شهید شهبازی از سرداران شهید اصفهان از جنس سنگ مرمر یک تکه با ارتفاع ٥٠٠ سانتی‌متر از سوی هادی جواهر آثار طراحی و اجرا شد؛ وی همچنین تندیس ٣ متری امیرکبیر را برای نصب در ابتدای بلوار امیرکبیر استهبان ساخته است.

گفتنی است: مجسمه احمد نی‌ریزی و میرزا کوچک خان جنگلی از تندیس هایی است که این هنرمند پیکرتراش نی‌ریزی برای شهر خود ساخته است
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها