تعداد بازدید: ۱۹۱۱
کد خبر: ۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ - 2017 17 May
50درصد مبتلايان به فشار خون از بيماري خود بي خبرند!
مدير انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي فارس گفت: فشار خون دومين عامل از دست دادن كليه در بين مردم فارس است.

نادر معيني مناسبت روز جهاني فشار خون افزود: درصد بالايي از افراد پس از مشاهده عوارض از فشار خون خود مطلع مي‌شوند و با توجه به اين كه 5 تا 6 درصد مردم فارس مبتلا به اين بيماري هستند، بررسي فشار خون از طريق معاينات دوره اي اهميت بسياري دارد. وي يادآور شد: توصيه ما حتي به افراد سالم اين است كه چكاپ را فراموش نكنند چرا كه برخي بيماري‌ها علايمي ندارند و در مراحل پاياني عوارض آن‌ها بروز مي‌يابد.

معيني عنوان كرد: در صورت مشاهده نوسان در فشار خون افراد حتماً بايد در اين خصوص با پزشك خود مشورت كنند تا در صورت تشخيص فشار خون بالا پيگيري هاي لازم انجام گيرد. مدير انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي فارس گفت: طبق پيش بيني‌ها 50 درصد مبتلايان به فشار خون در فارس اطلاعي از بيماري خود ندارند و درصدي از اين افراد پس از بروز سكته مغزي و يا از دست دادن كليه از مشكل خود مطلع مي شوند.

معيني ادامه داد: سردردهاي شديد پشت سر مي‌تواند ناشي از فشار خون باشد و افراد در صورت تداوم اين علامت بايد با اندازه گيري فشار خون نسبت به وضعيت خود مطلع شوند. وي عنوان كرد: در حال حاضر حدود 8 هزار نفر تحت پوشش انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي فارس هستند كه 38 درصد آن ها در اثر فشار خون بالا كليه خود را از دست داده اند.

 معيني گفت: مردم خود بايد به فكر سلامتشان باشند و از خوردن فست فودهاي چرب خودداري كنند و با كنترل وزن و چكاپ هاي دوره اي از بروز بيماري هاي غير واگير پيشگيري نمايند. همچنين در صورت ابتلا و تشخيص زودهنگام از عوارض آن جلوگيري به عمل آورند. وي ادامه داد: افرادي كه در بين اعضاي خانواده فردي مبتلا به فشار خون دارند بايد نسبت به بررسي وضعيت خود در اين خصوص بيشتر حساس باشند. معيني گفت: براي تشخيص بيماري هاي غير واگير و كنترل آن با يك آزمايش ساده مي توان عوارض اين بيماري ها را به نحو موثري به حداقل رساند.

منبع: خبر جنوب

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها