تعداد بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۱۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ - 2024 18 March
با ورود موج بارندگی جدید به منطقه، برای شهرستان نی‌ریز بارش ۱۰ میلی‌متری پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی نی‌ریزان فارس، با تلفیق دو سسیستم مدیترانه‌ای - دریای سرخی، حجم عظیمی از رطوبت به سمت ایران کشیده خواهد شد.

این سیستم از اواخر امشب (دوشنبه ۲۸ اسفند) از بخش‌های غربی (استان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه) وارد ایران می‌شود. اوج فعالیت این سیستم در روز سه‌شنبه خواهد بود و باعث بارش بسیار قابل توجهی در سراسر غرب و جنوب غرب ایران خواهد شد.

کامران کامرانی گفت: «میزان بارش‌ها در اغلب مناطق غربی بیش از ۵۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است. با کشیده شدن این سامانه به بخش‌های جنوبی‌تر، انتظار می‌رود از اواسط روز سه‌شنبه بارش‌ها از مناطق شمال غرب فارس شروع و تا اواخر روز سه‌شنبه به بخش‌های مرکزی، غربی و جنوبی استان نیز کشیده شود.»

وی با بیان این که این سیستم بارشی از اواسط روز چهارشنبه از استان خارج می‌شود، عنوان داشت: «عمده بارش این سیستم برای بخش‌های شمال غرب استان از جمله شهر‌های سپیدان، نورآباد، کازرون، کامفیروز و شیراز پیش‌بینی می‌شود؛ به طوری که در برخی از شهر‌های مذکور میزان بارش احتمالی بیش از ۵۰ میلی‌متر خواهد بود.»

وی افزود: «این سیستم در بخش‌های شرقی و جنوبی استان، بارش متوسطی را به دنبال دارد و به نظر می‌رسد میزان بارش‌های احتمالی طی دو روز آینده در سطح شهرستان نی‌ریز، حدود ۱۰ میلی‌متر باشد. باید توجه داشت با توجه به ماهیت رگباری این بارشها، تعیین میزان بارش با خطا روبرو است.»

کارشناس هواشناسی نی‌ریزان فارس اظهار داشت: «سیستم بارشی دیگری روز‌های ۵ تا ۷ فروردین در استان فعال خواهد بود که می‌تواند بارش‌های بهتری را در سطح شهرستان به دنبال داشته باشد. با توجه به ماهیت بارش‌های این فصل از سال، پیش‌بینی میزان بارش این سیستم نیز با عدم قطعیت زیادی روبرو است.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها