تعداد بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۱۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ - 2024 16 March
موضوع یک طرفه شدن کوچه بهداری و خیابان شهید مطهری (شعله سابق) در شورای ترافیک هفته گذشته به تصویب رسید.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

این مصوبه به پیشنهاد رئیس پلیس راهور مطرح شد و پس از بحث در مورد جزئیات آن، به تصویب رسید.

بر پایه این مصوبه قرار شد ورود به کوچه بهداری از سمت خیابان جانبازان آزاد و از سمت خیابان قدس ممنوع شود.

از طرفی ورود به خیابان شهید مطهری از سمت خیابان قدس آزاد و از سمت خیابان جانبازان ممنوع گردد.

به گفته شهردار نی‌ریز، به محض رسیدن دستورالعمل و مصوبات شورای ترافیک به شهرداری، زمینه اجرای این مصوبه در مدت یک روز با جابه‌جایی تابلو‌های این دو مسیر انجام خواهد شد.  

رئیس پلیس راهور همچنین خواستار مسدود شدن کوچه شماره ۵ خیابان قدس (کوچه کنار بانک ملت) در ایام قبل از نوروز شد.

اداراتی که کوتاهی کنند، در حوادث مقصر می‌شوند

در این جلسه، فرماندار از اجرا نشدن برخی مصوبات جلسات قبل شورای ترافیک از جمله بستن دوربرگردان انتهای بولوار امام رضا قبل از زیرگذر که منجر به حادثه دوباره شده و همچنین از به موقع نیامدن یا جانشین فرستادن برخی مدیران ادارات و سازمان‌ها به شدت گلایه کرد.

یعقوب خسروانی گفت: «مدیری که برنامه نداشته باشد، مدیر نیست.

به موقع نیامدن به جلسه حق‌الناس است.

تبعات هر مصوبه‌ای که اداره و سازمانی انجام ندهد، به عهده آن اداره است و حتی خود فرمانداری شاکی قضایی می‌شود.

مردم جانشان را از سر راه نیاورده‌اند که ما با آن بازی کنیم.

ما باید کار کنیم و منتی هم نمی‌توانیم سرشان داشته باشیم.

اگر خسته شده‌اید، کنار بکشید تا شخص دیگری سر جایتان بیاید. ما انتظار داریم که مجموعه با هم هماهنگ باشد.»

وی خطاب به رئیس پلیس راهور و پلیس راه افزود: «در مواردی که اجرا نشدن مصوبه‌ای منجر به حادثه می‌شود، شما گزارش کنید تا پیگیری کنیم.

همیشه می‌گویند راننده مقصر بوده است؛ اما منِ مسئول که کوتاهی کرده‌ام چقدر مقصرم؟ ما به مردم حقوق شهروندی را یاد  نداده‌ایم و آگاهی نداشتن آن‌ها به حق و حقوقشان، دلیلی بر متضرر شدنشان نمی‌شود.

اداراتی که کوتاهی کرده‌اند باید مقصر شناخته و حق و حقوق خسارت دیدگان را بدهند.»

در این بین، میرزایی معاون فرماندار گفت: «با توجه به بازدید قبلی کمیته فنی شورای ترافیک از بلوار امام رضا، مقرر شد دور‌برگردان نرسیده به زیرگذر ورودی از سمت شیراز، با همکاری شهرداری نی‌ریز و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسدود شود که متأسفانه این کار انجام نشد.»

محسن رحیمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاد‌های هم گفت: «بستن این بریدگی قرار شد با همکاری شهرداری و آسفالت با آن‌ها باشد. حال نیز اگر شهرداری چند نیوجرسی بدهد، این کار را انجام می‌دهیم.»

در این بین رئیس شبکه بهداشت و رئیس اورژانس ۱۱۵ از این که مسیر خودرو‌های امدادی مسدود شود اظهار نگرانی کردند. محمدحسین کچویی خواستار این شد که حداقل مسیر دسترسی فرعی به بیمارستان، از طرف بولوار مدرس فراهم شود.

کنارگذر ورودی شهر آسفالت می‌شود

فرماندار با اشاره به این که شهر نی‌ریز از ترافیک اشباع شده و نیرو‌های راهور محدود است، یکی از راهکار‌های کنترل بیشتر ترافیک را لینک دوربین‌های نظارتی به پلیس راهور و تقویت آن‌ها دانست.

خسروانی گفت: «دوربین‌های سطح شهرستان باید تعمیر و پاکسازی شود.»

وی با بیان این که در ایام عید هیچ اداره‌ای نباید حفاری داشته باشد، عنوان داشت: «قرار شده کنارگذر ورودی شهر که وضعیت بدی دارد، با همکاری شرکت سیویل‌تونل، اداره راه و شهرسازی و راهداری، قبل از تعطیلات نوروز آسفالت شود.»

۲۵ کشته در حوادث جاده‌ای

رئیس پلیس راه نی‌ریز با بیان این که امسال ۲۵ کشته حوادث جاده‌ای در سه شهرستان نی‌ریز، استهبان و بختگان داشتیم، اظهار داشت: «بیشترین کشته‌ها در حوزه شهرستان نی‌ریز بوده است.

نزدیک به ۳۰۰ نفر کاهش مجروح حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته داشتیم که امیدواریم این کاهش در سال آینده نیز تداوم داشته باشد.»

سرهنگ امین اقبالیان افزود: «گردنه لای‌رز شیب نامناسب ۹ درصدی دارد.

تابلو‌ها نصب شده، ولی کافی نیست.

چشم‌گربه‌ای‌هایی هم که نصب شده، از بین رفته و باید سوخت مشعل‌ها به طور مرتب شارژ شود.»

وی گفت: «طرح توقف - حرکت در جا‌هایی که جاده یکنواخت است و احتمال خواب‌آلودگی راننده وجود دارد، باید با کمک پلیس و نیرو‌های امدادی اجرا شود.»

در ادامه جلسه، موضوعات نقاط حادثه خیز دیگری از جمله دور‌برگردان شهرک سنگ و دور‌برگردان کارخانه فولاد مطرح و قرار شد بازدید میدانی انجام شود.

عکس: سعیده صحراگرد

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
حامدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
0
0
سلام. یه سوال پیش میاد .مگه میشه کوچه را یک طرفه کرد؟ آخه اگه خیابون را یه طرفه بکنید باز هم با عقل جور در میاد ولی کوچه آخه چه طوری؟ این خودش یه معضل بیشتری روی ترافیک خیابونهای همجوار میذاره و مشکل مردم را چندی برابر میکنه.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
0
0
آقایان مسئول شما لطف کنید فقط مطب‌ها با چند تا داروخونه رو ببرید یه خیابون خلوت و جادار براش پارکینگ هم بزارید نصف ترافیک کم میشه هر چی مطبه اومده یه ذره جا چند تا ساختمان برا پزشکان درست کنید با جای پارک درست اینقد کوچه خیابون یه طرفه نکنید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
0
0
باسلام خدمت شما،ازراهنمایی رانندگی وشهرداری خواهش میکنم برای مردم دردسردرست نکنن همینجوری هم مردم بامشکلات زیادی روبروهستن خواهشاخواهشاخواهشااین کارونکنید،فقط تابلوبزنیدکه توقف ممنوع همین کافیه
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها