تعداد بازدید: ۱۹۲۲
کد خبر: ۱۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2024 16 March
شهر فرنگ
مواجهه نوروز و رمضان سبب شده تا تلویزیون و رقیب سرسختش یعنی پلتفورم‌های نمایش خانگی پر قدرت پا به عرصه بگذارند.
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

دو مناسب یعنی رمضان و نوروز از دیرباز ماه‌های پر سریال بوده‌اند که در زیر به معرفی آن‌ها که قرار است در نوروز به قاب تلویزیون بیایند، می‌پردازیم:

شبکه یک: زیرخاکی و نون‌خ

این شبکه امسال دو سریال برای آنتن در نظر گرفته است که به ترتیب سریال «زیرخاکی» در ۱۶ قسمت و بعد از آن سریال «نون خ» در ۲۵ قسمت روی آنتن خواهد رفت.

شبکه دو: شب عیدی

برنامه «شب عیدی» به صورت زنده ساعت ۲۲ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این برنامه با محوریت آغاز سال نو و شب عید، که مصادف شده با ماه مبارک رمضان با دعوت از میهمانان محبوب و مورد پسند به همراه آیتم‌های متنوع و جذاب روی آنتن می‌رود.

شبکه سه:  پانتولیگ و معرکه

برنامه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار در شب‌های رمضان و عید نوروز ساعت ۲۲:۳۰ پخش خواهد شد.

«معرکه» که مسابقه‌ای برپایه عناوین شغلی است و با اجرای سیدجواد رضویان، هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

نماوا: جنگل آسفالت، اکازیون و سووشون

نماوا در یک سال گذشته «شبکه مخفی زنان»، «شریک جرم» و همچنین سریال کمدی «داوینچیز» را پخش کرد که پخش همگی به پایان رسیده است.  
جنگل آسفالت:

یک درام ملتهب و جذاب با بازی نوید محمدزاده  امیر جعفری، مریلا زارعی، فرشته حسینی، علیرضا جعفری، ریما رامین فر، دیبا زاهدی، آزاده صمدی و مسعود کرامتی.

اولین قسمت «جنگل آسفالت» ساعت ۸ صبح ۳ فروردین منتشر می‌شود.

اکازیون:

نماوا قرار است از اول فروردین ۱۴۰۳ پخش سریال کمدی خانوادگی «اکازیون» را آغاز کند.

این سریال را مسعود اطیابی کارگردانی کرده است که ساخت فیلم‌های «هتل»، «انفرادی» و «دینامیت» را در کارنامه دارد.

سووشون:

این سریال به کارگردانی نرگس آبیار  با نگاهی به رمان جاودانه سیمین دانشور جلو دوربین برده و حضور بازیگرانی، چون بهنوش طباطبایی، میلاد کی مرام، هوتن شکیبا و سام درخشانی در سریال می‌تواند مخاطبان زیادی را دوباره با نماوا همراه کند.

فیلم نت:

افعی تهران و محبوبه شب

افعی تهران:
این پلتفرم با بسته شدن پرونده پخش سریال‌های «مرداب» و «دفتر یادداشت» از ۱۶ اسفند سریال جدیدی به نام «افعی تهران» را پیش روی مخاطبان قرار داده است؛ سریالی به کارگردانی سامان مقدم که ساعت ۸ صبح چهارشنبه‌های هر هفته توزیع می‌شود.

قسمت اول «افعی تهران» بازخورد‌های خوبی گرفته است و می‌توان انتظار داشت که بتواند تجربه پخش سریال محبوب «پوست شیر» را برای مخاطبان فیلم نت تداعی کند.

پیمان معادی، هم به عنوان نویسنده و هم بازیگر در «افعی تهران» حضور دارد.

سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، پژمان جمشیدی و مریلا زارعی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

محبوبه شب:

فیلم نت مجموعه عاشقانه‌ای به نام «محبوبه شب» را هم آماده پخش دارد که به نظر می‌رسد با توجه  به خالی بودن کنداکتور این پلتفرم به زودی پخشش آغاز شود.

«محبوبه شب» را آیدا پناهنده، سازنده فیلم‌های سینمایی موفقی، چون «اسرافیل»، «ناهید» و «تی تی» کارگردانی کرده است.

پارسا پیروزفر، هدی زین العابدین، رضا بهبودی و پدرام شریفی بازیگران این سریال هستند.

شب آهنگی

این پلتفرم برنامه «شب آهنگی» با اجرای حامد آهنگی را هم درحال پخش دارد که در نوروز هم مهمان خانه‌های مخاطبانش خواهد بود.

فیلیمو: بازنده و چند رئالیتی شو

فیلیمو با به پایان رسیدن سریال «نیسان آبی۲» ساخته مسعود اطیابی، فقط مجموعه «گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا را درحال پخش دارد؛ سریالی با بازی شهاب حسینی که بازخورد‌های متفاوتی دریافت کرده است و قسمت‌های جدیدش در ایام نوروز منتشر می‌شود.

بازنده

این پلتفرم سریال «بازنده» به کارگردانی امین حسین پور را نیز آماده انتشار دارد.

این مجموعه جنایی و رازآلود درباره زندگی یک کارآگاه ساخته شده و از حضور بازیگرانی، چون علیرضا کمالی، صابر ابر، سارا بهرامی، صدف اسپهبدی، رویا جاویدنیا و پیمان قاسم خانی بهره گرفته است.

فصل سوم سریال پرمخاطب «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان نیز این روز‌ها مراحل تولیدش را پشت سر می‌گذارد و پیش بینی  می‌شود بعد از پایان سریال «گناه فرشته» در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

از دیگر مجموعه‌های درحال ساخت فیلیمو نیز می‌توان به سریال «برای آخرین بار» به کارگردانی تینا پاکروان و «هزارویک شب» به کارگردانی مصطفی کیایی اشاره کرد که هنوز زمان پخششان مشخص نشده است.

برنامه گفت وگومحور «دوشات»، مسابقه «اسکار» و رئالیتی شو مافیایی «شب‌های مافیا، زودیاک» که این روز‌ها در حال انتشار از فیلیمو هستند و در نوروز هم مهمان خانه مردم خواهند بود.

براساس برخی اخبار غیررسمی، علاوه بر این برنامه‌ها قرار است فصل دوم مسابقه «صداتو» با اجرای محسن کیایی نیز در عید پیش رو منتشر شود تا فیلیمو دست پرتر از سایر رقبایش باشد.

تماشاخانه:هفت و اهل هوا

«تماشاخانه» مدتی می‌شود هیچ برنامه جدیدی را در دسترس مخاطبانش قرار نداده است، اما به نظر می‌رسد به زودی با پخش فصل دوم سریال «هفت» و «اهل هوا» فعالیتش را از سر بگیرد.

سریال «هفت» به کارگردانی کیارش اسدی زاده درباره گروه جوانی است که با قتل یکی از اعضایشان به دست مافیای موادمخدر، تصمیم به انتقام می‌گیرند.

سریال «اهل هوا» با بازی پژمان بازغی نیز اثری در ژانر وحشت است.

چند پلتفرم جدید هم قرار است در سال آینده با آثار متفاوت آغازبه کار کنند.  

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها