تعداد بازدید: ۴۷۹
کد خبر: ۱۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2024 20 January
شهر فرنگ
«شریک جرم» ضرب‌آهنگی متناسب با محتوای ژانر و داستانش دارد.

«شریک جرم» جدیدترین ساخته‌ی مازیار میری، شاید اثباتی دیگر بر این مدعا باشد که این کارگردان سینما و تلویزیون عموماً مایل به تکرار خود نیست.

او در هر یک از کارهایش می‌کوشد تا ژانری متفاوت را تجربه کند و در عین حال به سراغ مضامین و موضوعات تازه‌ای برود.

«شریک جرم» یک درام معمایی‌ست که با آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی می‌کوشد تا ضمن حفظ جذابیت‌های نمایشی‌اش با شروع کنجکاوکننده و قصه مخاطب را به تماشای خود ترغیب کند و از طرف دیگر در لایه‌های زیرین خود به سراغ مسائل جدی‌تری رود و به بحث فساد‌های اقتصادی و اجتماعی بپردازد که عامل شکل‌گیری کنش‌ها و تصمیمات آدم‌های این قصه شده‌اند.

از پایه‌ای‌ترین برگ‌های برنده‌ی جدیدترین سریال مازیار میری ریتم آن است.

برخلاف سریال قبلی او که تا حدودی کند و کشدار پیش می‌رفت، «شریک جرم» ضرب‌آهنگی متناسب با محتوای ژانر و داستانش دارد.

تعلیق دلهره‌آمیز درام در هر قسمت سریال به تدریج به آستانه‌ی اوج می‌رسد و غافلگیری‌ها در هر قسمت درست و به‌جا خلق می‌شوند و مهم‌تر اینکه سریال در هر قسمتش در لحظه‌ای درست به پایان می‌رسد تا تماشاگر را در تعلیقی سازنده برای تماشای قسمت بعدی باقی نگاه دارد.

درنهایت باید از «شریک جرم» به عنوان یکی از سریال‌های مهم، شریف و خوش‌ساخت این روز‌ها نام برد که موفق شده با فیلمنامه‌ای بی‌حفره و روان مخاطب را به تماشای خود ترغیب کند؛ و البته این سریال موقعیت خوبی را برای مازیار میری به عنوان یکی از کارگردانان باتجربه‌ی این روز‌ها رقم زده است تا نشان دهد می‌تواند ناگهان تغییر مسیر داده و به سراغ ساخت یک درام جنایی معمایی پرتنش برود و روی دیگری از سکه‌ی توانایی‌هایش را به مخاطب نشان دهد.

سریال شریک جرم، سریالی درام و جنایی به نویسندگی امیر عربی، تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان و کارگردانی مازیار میری محصول سال ۱۴۰۲ است که پخش هفتگی آن از ۱۲ آذر ۱۴۰۲ در پلتفرم نماوا آغاز شد. تماشای آن را توصیه می‌کنیم.

بازیگران:

◻ سارا بهرامی

◻ علی مصفا

◻ بهناز جعفری

◻ وحید آقاپور

◻ المیرا دهقانی

◻ علیرضا ثانی‌فر

◻  سجاد بابایی

◻  مهتاب ثروتی

◻  محمدرضا مالکی

◻  امیر شاه‌علی

◻  سیامک احصایی

◻  ندا عقیقی

◻  به‌آفرید غفاریان

◻  علیرضا گیله‌وری

◻  ساینا عطایی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها