تعداد بازدید: ۲۸۴۰
کد خبر: ۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ - 2017 20 April
با دستور رئیس جمهور
هم‌زمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس و افتتاح طرح‌های دولت یازدهم، سد چشمه عاشق در شهرستان نی‌ریز افتتاح شد.
عسکر یار احمدی: سد چشمه عاشق با گنجایش 69 میلیون متر مکعب امروز 31 فروردین 1396  با حضور مهندس حمید چیتچیان وزیر نیرو،  و از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

حق آبه سد چشمه عاشق با اولویت آب شرب ، صنعت و آب کشاورزی بخش قطرویه می باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر نیرو در این مراسم که در محل سد انجام شد گفت: سد چشمه عاشق نی ریز با  بارش های بسیار خوب بهمن پارسال و فروردین امسال آبگیری حدود 44 میلیون مترمکعبی داشته است.

چیتچیان با بیان اینکه این سد در یکی از کم آب ترین مناطق استان قرار دارد و از موقعیت حساسی از لحاظ آبی برخوردار است افزود: در فاصله 60 کیلومتری این سد صنایعی مثل معدن سنگ آهن گل گهر مستقر است و آبی که در این سد ذخیره شده  برای مصارف شرب و صنعت منطقه ارزش بسیار بالایی دارد.

وی  افزود:  طول تاج آن 375 متر و ارتفاع آن حدود 61 متر است. وی به نقل از مدیر اجرایی پروژه سد چشمه عاشق ادامه داد: برای این سد که ساخت آن از سال 89 آغاز شده، بیش از 100 میلیارد تومان هزینه شده است.



غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
کامرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
سلام
بر اساس انچه قبلا هم پیش بینی شده بود بعد از یک توقف یک ماه بارش به نظر میرسد شرایط برای بارش اردیبهشت ماه در جنوب کشور در حال مهیا شدن است اما انچه نقشه های کنونی نشان میدهند بیشترین احتمال بارش طی دو هفته آینده در جنوب کشور به استان کرمان تعلق می گیرد .به نظر میرسد شرق استان فارس هم کمی بارش داشته باشد . انشالا شرایط به نفع استان فارس هم تغییر کند .
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها